دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه افزودن یا حذف قابلیت ها به نقش های کاربر در وردپرس

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا می خواهید قابلیت هایی را به نقش های کاربر در وردپرس اضافه یا حذف کنید؟

وردپرس دارای یک سیستم مدیریت کاربر ساده اما قدرتمند است. هر کاربر بر اساس نقش هایی که به آنها محول شده است دارای قابلیت هایی است.

در این مقاله ، نحوه تغییر نقش های کاربر در وردپرس را با افزودن یا حذف قابلیت ها از نقش های کاربر به شما نشان می دهیم.

سفارشی سازی مجوزهای نقش کاربر در وردپرس

چرا قابلیت های نقش کاربر را در وردپرس اضافه یا حذف کنید؟

وردپرس دارای سیستم مدیریت کاربر داخلی و برخی از پیش تعیین شده است نقشها و مجوزهای کاربربه

به عنوان یک مدیر ، شما می توانید هر اقدامی را در وب سایت وردپرس خود انجام دهید. به عنوان مثال ، می توانید کاربران جدید را اضافه یا حذف کنید ، افزونه ها و تم ها را نصب کنید ، محتوا را حذف کنید و موارد دیگر.

اگر از چند نویسنده استفاده می کنید وبلاگ وردپرس، سپس می توانید سایر کاربران را با نقش های کاربر ویرایشگر ، نویسنده یا مشارکت کننده اضافه کنید. این به آنها مجوز نقش کاربر برای افزودن محتوای جدید می دهد ، اما آنها نمی توانند کارهای اداری را انجام دهند.

وردپرس همچنین دارای نقش مشترک است تا کاربران بتوانند وارد سایت شما شوند و پروفایل خود را مدیریت کنند.

کاربران با نقش های مختلف در وب سایت وردپرس

به طور مشابه ، افزونه های وردپرس همچنین می توانند نقش های کاربر را با مجوزهای سفارشی ایجاد کنند. مثلا، افزونه های تجارت الکترونیک می تواند یک نقش کاربر برای مشتریان با مجوزهای سفارشی خاص ایجاد کند ، یا a افزونه عضویت می تواند نقش های کاربر سفارشی خود را برای اعضا ایجاد کند.

اما اگر بخواهید مجوزهای اضافی خاصی را به نقش کاربر بدهید یا برخی مجوزهای موجود را از بین ببرید چه؟

به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید اجازه انتشار را از نویسنده نقش کاربر ، یا به نویسندگان اجازه دهید پست های وبلاگ کاربر دیگر را ویرایش کنند.

اگر می خواهید یک نقش کاربر کاملاً سفارشی با قابلیت های محدود ایجاد کنید ، چطور؟

با توجه به این موارد ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توان به راحتی قابلیت های نقش کاربر در وردپرس را تغییر داد و نقش های سفارشی کاربر را با مجوزهای خاص ایجاد کرد.

افزودن / حذف قابلیت های نقش کاربر در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال کردن برنامه است اعضا افزونه برای اطلاعات بیشتر ، راهنمای گام به گام ما را در مورد ببینید نحوه نصب افزونه وردپرسبه

پس از فعال سازی ، باید به اعضا »نقش ها صفحه را کلیک کرده و روی پیوند ویرایش در زیر نقش کاربری که می خواهید تغییر دهید کلیک کنید.

ویرایش نقش کاربر

با این کار ویرایشگر نقش کاربر باز می شود که در آن قسمت های مختلف در ستون سمت چپ و قابلیت های موجود در سمت راست را مشاهده خواهید کرد.

قابلیت های ویرایش

شما دو کادر انتخاب برای اعطا یا رد مجوز در کنار هر قابلیت مشاهده خواهید کرد.

اگر به یک نقش اجازه داده می شود که می خواهید آن را حذف کنید ، باید گزینه Grant را بردارید و کادر Deny را علامت بزنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید نقش کاربر نویسنده را از انتشار پست های وبلاگ جلوگیری کنید ، باید به قسمت Posts بروید و سپس کادر Deny را در کنار گزینه “Publish Post” علامت بزنید.

حذف قابلیت

به طور مشابه ، شما همچنین می توانید قابلیت های اضافی را به نقش کاربر بدهید.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما می خواهید به کاربران دارای نقش کاربر نویسنده اجازه دهید نظرات معتدل همچنین. به طور پیش فرض ، نقش کاربر نویسنده اجازه تعدیل نظرات را به کاربران نمی دهد.

برای انجام این کار ، باید به بخش “عمومی” بروید و کادر Grant را در کنار گزینه نظرات معتدل علامت بزنید.

قابلیت را اضافه کنید

فراموش نکنید که روی دکمه “Update” کلیک کنید تا تغییرات خود را پس از اتمام اصلاح نقش کاربر ذخیره کنید.

اکنون می توانید یک حساب کاربری جدید با آن نقش کاربری خاص ایجاد کرده و وارد شوید تا مطمئن شوید مجوزهای سفارشی شما مطابق برنامه شما کار می کنند.

افزودن نقش کاربر جدید با مجوزهای سفارشی

این افزونه همچنین به شما امکان می دهد تا نقش های سفارشی کاربر را ایجاد کنید که در آن می توانید مجوزها و قابلیت هایی را که نقش به کاربران می دهد انتخاب کنید.

فرض کنید شما “فیلم” دارید نوع پست سفارشی در وب سایت شما و می خواهید برخی از کاربران بتوانند نظرات فیلم را در آنجا اضافه کنند. با این حال ، شما نمی خواهید که آنها بخش دیگری را ویرایش کنند.

برای این کار باید یک نقش کاربر سفارشی ایجاد کنید.

به سادگی به اعضا »افزودن نقش جدید صفحه اول ، شما باید یک عنوان برای نقش کاربر سفارشی ارائه دهید.

نقش کاربر سفارشی جدید

پس از آن ، می توانید به قسمتی بروید که می خواهید قابلیت ها را به کاربر اعطا کنید. به عنوان مثال ، ما قسمتی به نام Movies برای نوع پست سفارشی خود در سایت آزمایش خود داریم.

در آنجا می توانید به کاربران مجوز ویرایش و انتشار محتوا برای آن نوع پست را بدهید.

پس از آن ، می توانید بخشهای دیگر را نیز مرور کنید و ببینید آیا می خواهید به کاربران این امکان را بدهید که کارهای دیگری را در سایت خود انجام دهند.

پس از اتمام کار ، فراموش نکنید که روی دکمه افزودن نقش کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

اکنون می توانید یک کاربر جدید به وب سایت خود اضافه کنید و نقش کاربر سفارشی را که به تازگی ایجاد کرده اید به آنها اختصاص دهید.

کاربر با نقش سفارشی

پس از آن ، می توانید با آن حساب کاربری جدید وارد شوید تا مطمئن شوید همه چیز خوب کار می کند. در اینجا شکل داشبورد نقش کاربر سفارشی ما به این شکل است:

داشبورد نقش کاربر سفارشی

مدیریت ایمن حساب های کاربری در وردپرس

سفارشی سازی نقش ها و مجوزهای کاربر وردپرس به شما امکان می دهد دسترسی کاربر به ناحیه مدیریت وب سایت وردپرس خود را کنترل کنید.

با این حال ، سایت شما را در برابر هک و آسیب پذیری ها نیز باز می کند. در زیر چند مورد وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تنها کاربرانی که دسترسی دارند می توانند به طور ایمن وارد وب سایت وردپرس شما شوند.

1. گذرواژه های قوی را اعمال کنید

وردپرس به طور پیش فرض دارای یک رمز عبور قوی است ، اما کاربران می توانند از آن صرف نظر کنند. می توانید a را اضافه کنید مدیر سیاست گذرواژه برای اطمینان از اینکه همه کاربران از رمز عبور قوی استفاده می کنند.

2. احراز هویت دو مرحله ای را اعمال کنید

احراز هویت دو مرحله ای از کاربران می خواهد که یک کد یکبار وارد کنند تا علاوه بر رمز عبور ، وارد حساب کاربری خود شوند. کاربران می توانند این کد را از طریق یک برنامه احراز هویت در رایانه یا تلفن خود تولید کنند.

برای اطلاعات بیشتر ، راهنمای ما را در مورد ببینید نحوه افزودن احراز هویت دو مرحله ای در وردپرسبه

3. افزونه امنیتی وردپرس را نصب کنید

افزونه های امنیتی وردپرس با نظارت بر وب سایت شما از فعالیت های مشکوک و تلاش برای ورود به آن محافظت می کند. توصیه می کنیم استفاده کنید سوکوری، که هست بهترین افزونه امنیتی وردپرس در فروشگاه.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه افزودن یا حذف قابلیت ها به نقش های کاربر در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را مشاهده کنید نحوه دریافت دامنه ایمیل رایگان، یا مقایسه ما با بهترین خدمات تلفن تجاری برای مشاغل کوچکبه

اگر از این مقاله خوشتان آمد ، لطفاً مشترک ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوکبه

پست نحوه افزودن یا حذف قابلیت ها به نقش های کاربر در وردپرس اولین بار در ظاهر شد WPBeginnerبه



[ad_2]

تهیه و ترجمه توسط دیتکو لینک منبع خبر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044