دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

کوبا به‌دنبال به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال است

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

دولت کوبا اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال را به‌رسمیت می‌شناسد و استفاده از آنها در جزایر کارائیب را قانون‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش کریپتونیوز، در روزنامه رسمی دولتی کوبا آماده است که بانک مرکزی این کشور (BCC)، مجموعه قوانینی را برای ارزهای دیجیتال تدوین خواهد کرد. در بخش دیگری از اطلاعیه دولتی آمده است که بانک مرکزی نحوه ارائه مجوز برای خدمات مرتبط در کشور را تهیه خواهد کرد. در بخشی از این اطلاعیه می‌خوانیم:

بانک مرکزی کوبا می‌تواند برای استفاده از ارزهای دیجیتال در ارتباط با اهداف مدنی و مالی و استفاده از دارایی‌های دیجیتال در تراکنش‌های تجاری مجوز صادر کند. این بانک [همچنین] می‌تواند مجوزی برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی در حوزه مالی، معاملاتی، جمع‌آوری و پرداخت صادر کند.

در بخش دیگری از سند منتشرشده، آمده است که تمام فعالیت‌های اعلام‌شده باید در چارچوب قوانین کوبا باشد و نمی‌توان از این ارزهای دیجیتال در کسب‌وکارها و فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کرد.

ماه مه گذشته، لوایح پیشنهادی مرتبط با این طرح در حزب کمونیست کوبا مطرح شد. در آن زمان مقرر شد که استفاده از ارزهای دیجیتال برای خلاص‌شدن کوبا از شر مشکلات اقتصادی‌اش مورد بررسی قرار گیرد.

پیش‌تر میگل دیاز کانل (Miguel Díaz-Canel)، رئیس‌جمهور کوبا در اجلاسی مجازی با سیاستمداران ارشد و فرماندارهای بخش‌های مختلف کوبا در مورد برنامه‌های احتمالی برای پذیرش ارزهای دیجیتال صحبت کرده بود.

اقتصاد کوبا مدت‌هاست که وضعیت چندان مناسبی ندارد. به‌گفته رویترز، با بدترشدن وضعیت اقتصادی در این کشور، نفوذ ارزهای دیجیتال در این کشور بیشتر و بیشتر می‌شود.

تحریم‌های اقتصادی آمریکا که در زمان دونالد ترامپ وضع شد، یکی از عمده دلایلی است که باعث وضعیت وخیم این کشور شده است. اریک گارسیا (Eric Garcia)، از متخصصان ارزهای دیجیتال در کوبا، عنوان می‌کند که در حال حاضر هم برخی از شهروندان این کشور از ارزهای دیجیتال برای خریدهای آنلاین خود بهره می‌برند.

حزب کمونیست کوبا موضع سخت‌گیرانه‌ای در بحث فعالیت‌های شهروندان در فضای مجازی اتخاذ کرده است. چندی پیش هم این حزب قوانین ارتباطات را منتشر کرد که با مخالفت‌های بسیاری همراه شد.

[ad_2]

لینک منبع

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044