دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

انتشار اطلاعات پردازنده Corei9-12900K – آیا اطلاعات صحت دارد؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

به تازگی یک سری اطلاعات از بنچمارک گیری پردازنده Corei9-12900K در سایت BaseMark به دست آمده است. اما بررسی اطلاعات ثبت شده در این بنچمارک تردیدهایی را در رابطه با صحت و سقم آن مطرح کرده است. از آنجا که اطلاعات کاملاً با فناوری اینتل سازگار نیست، نمی‌توان واقعی یا جعلی بودن داده‌ها را تایید کرد، ممکن است داده‌ها اشتباه باشد. 

تناقض در اطلاعات پردازنده Corei9-12900K

اطلاعات تحلیلی از پردازنده Corei9-12900K با 12 هسته و سرعت 3200MHz است.در حالی که از خبرهای درز کرده در گذشته به یاد داریم این پردازنده در مجموع دارای 16 هسته و 24 رشته است. از 16 هسته پردازنده 8 عدد آن، هسته‌هایی با عملکرد بالا  (بزرگ) و 8 هسته نیز با کارایی بالا (کوچک) است. به همین دلیل است که BaseMark ممکن است داده‌های اشتباهی را منتشر کرده باشد.به سادگی تعداد رشته ۲۴ را بر دو تقسیم کند، یا اینکه کسی از قصد به اشتراک گذاری داده‌های نامعتبر اقدام کرده باشد.

پلتفرمی ناشناخته

با فرض بر اینکه تمامی اطلاعات بارگذاری شده درست باشد، باز هم توجه به این نکته مهم است که پلتفرم این پردازنده ادعایی Alder Lake Acer Z69H6-AM است. نام این محصول هنوز در هیچ داده‌ی دیگری دیده نشده است، اما به نظر می رسد اشاره به پلتفرم Z690 دارد. بنابراین این می‌تواند مادربرد خود شرکت ایسر با سوکت LGA1700 باشد. سازنده در حال حاضر سیستم‌های گیم دسکتاپ خود را ارائه می‌کند، از جمله سری Predator که قطعات رده بالایی مانند پردازنده‌های Intel 11th Rocket Lake را در خود جای داده است. به طور طبیعی انتظار می‌رود که جانشین آن سری نسل دوازدهم پردازنده‌ها باشد.

پردازنده Corei9-12900K با  نسخه  آزمایش 22000.132 مورد آزمایش قرار گرفته که در واقع آخرین نسخه بتای ویندوز ۱۱ است. 

در تست GPU BaseMark High Direx 12، کارت گرافیک توانسته است امتیاز 17744 را کسب کند که کم و بیش با سایر نمرات ثبت شده گرافیک RTX3080 که از قبل در سایت BaseMark وجود دارد مطابق است.

ظاهرا نسل دوازدهم پردازنده‌های چندهسته‌ای Intel موفق به دریافت استانداردهای لازم جهت تولید و ارائه در بازار از از نظر مدیران Intel شده است. در حال حاضر شایعه شده ماه اکتبر زمان عرضه عمومی این پردازنده‌ها می‌باشد.

اطلاعات مربوط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)