دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

طراحی سایت سفارشی مبتنی بر رابط کاربری Ui و تجربه کاربری Ux

طراحی سایت سفارشی با اصول طراحی رابط کاربری (ui) و طراحی تجربه کاربری (ux)

فهرست عنوان محتوای صفحه

راه اندازی کسب و کار اینترنتی پر بازدید برای فروش بیشتر محصولات یا خدمات صرفا با طراحی یک سایت معمولی و ساده امکان پذیر نیست زیرا رقابت در کسب و کارهای اینترنتی بسیار بالاست و هر سایت یا فروشگاهی که اصولی تر طراحی شده باشد امتیاز بیشتری کسب خواهد نمود و از رقبای خود پیشی خواهد گرفت به همین خاطر طراحی سایت سفارشی با رعایت اصول طراحی رابط کاربری (ui) و طراحی تجربه کاربری (ux) جذاب و مشتری پسند، ما را به هدف اصلی که کسب درآمد از سایت یا فروشگاه اینترنتی است نزدیک تر خواهد کرد. در ادامه با دیتکو همراه باشید تا مراحل طراحی سایت سفارشی و پر بازدید را به شما ارائه نماییم تا در صورت تمایل به سفارش، بدانید چه قدم هایی برای این منظور طی خواهد شد.

تعرفه خدمات طراحی سایت سفارشی

طراحی رابط کاربری (Ui) چیست ؟

رابط کاربری یا User Interface عبارت است از رعایت قواعدی که باعث جذابیت ظاهری سایت خواهد شد و شامل فاصله گذاریها، رنگ بندی ها، اولویت ها، آیکونها، فونتها، فیلدها، تصاویر، سبکها و بسیاری موارد دیگر می باشد. طراحی رابط کاربری (ui) جزئی از تجربه کاربری است که قبل تر اشاره نمودیم و چیدمان رابط کاربری در فضاهای مختلف، دسته بندی ها، محتواها، فضاهای خالی و … یک تجربه کاربری درست را میسازد.
طراحی رابط کابری (ui) قوی به این معناست که فقط چیزهایی که بازدید کننده و مشتری نیاز دارند را بصورت چشم نواز در صفحه نمایش بدهیم. فونتی استفاده کنیم که خوانا باشد، فاصله بین دو پاراگراف را در اندازه استاندارد قرار دهیم، آیکونی را قرار دهیم که بتواند راهنمای کاربر باشد، از رنگهای ساده و شاد استفاده کنیم تا چشم کاربر اذیت نشود، تصویری انتخاب کنیم که مناسب آن محتوا باشد، لینک ها و دکمه ها و منوها را در جای مناسبی بگذاریم که کاربر به سادگی آنرا پیدا کند پس هر مقدار اصول طراحی رابط کاربری یا ui را بیشتر رعایت کنیم امتیاز بیشتری در بین رقبا خواهیم داشت.
در صورتیکه طراحی رابط کاربری ui سایت یا فروشگاه خود را میخواهید به تنهایی انجام دهید پیشنهاد می کنیم مقاله مبانی و اصول طراحی رابط کابری (Ui) بصورت فشرده را در مدرسه کسب و کار دیتکو مطالعه نمایید.

 

طراحی تجربه کاربری (Ux) چیست ؟

طراحی تجربه کاربری یا User Experience عبارت است از ایجاد یک فرایند ساده و بدون پیچیدگی برای کاربرانی که وارد سایت یا فروشگاه ما می شوند تا کمترین زمان ممکن را برای انجام آن فرایند طی نمایند. مثال عینی و واقعی از تجربه کاربری را می توان به قوطی کنسروهای زمان قدیم شبیه دانست که برای باز کردن درب آن باید ابزار مخصوص به آنرا همراه می داشتیم ولی به مرور زمان درب آسان باز شو وارد بازار شد که بدون نیاز به ابزار و با صرف کمترین زمان و فقط با استفاده از انگشتان دست به راحتی درب کنسرو را باز می کنیم.
در طراحی یک سایت سفارشی رعایت اصول طراحی تجربه کاربری (ux) که به مرور زمان ایده های بسیار ساده و تجربه های بسیار ارزنده ای از آن به دست آمده باعث خواهد شد تا مشتری یا همان کاربر سایت، بدون هیچگونه پیچیدگی و در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسد پس به هر میزان طراحی تجربه کاربری در سایت سفارشی بیشتر رعایت شود امتیاز ما نسبت به رقبا بیشتر و در نتیجه ماندگاری کاربر در سایت ما بالاتر خواهد بود.
اگر تمایل دارید بطور کامل با طراحی تجربه کاربری آشنایی پیدا کنید سپس اصول و قواعد آنرا در سایت خود پیاده سازی نمایید پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی تجربه کاربری (Ux) را چطور یاد بگیریم در بخش مدرسه کسب و کار دیتکو مطالعه نمایید.

 

رعایت سئو تکنیکال

 

سرعت بخشی به سایت

 

هاستینگ مناسب

 

سفارش طراحی سایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044