دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

سرویس هاست چیست ؟ چگونه هاستینگ راه اندازی کنم ؟ خرید هاست ایران آری یا نه

سرویس هاست چیست ؟ خرید هاست ایران آری ؟

فهرست عنوان محتوای صفحه

به وفور کلمه میزبان را شنیده ایم به خصوص زمانیکه مهمانی دعوتیم مثلا مجلس عروسی اقوام دعوت شدیم و بعنوان مهمان وارد مجلس می شویم، محل برگزاری در یک تالار مجلل است و برای ما میز و صندلی چیده اند و روی هر میز شیرینی، میوه و لوازم پذیرایی آماده کرده اند، تمام این امکانات را میزبان برای ما تهیه نموده تا در کمال مسرت و آرامش از آن لذت ببریم. سرویس هاستینگ اشتراکی یا میزبانی وب اختصاصی نیز شباهت زیادی به تالار دارد با این تفاوت که مکان سرور هاست برای راه اندازی هاستینگ صرفا یک کامپیوتر است! در ادامه با دیتکو همراه باشید تا تعریف هاستینگ، پشتیبانی هاستینگ، انواع و ویژگی های آن را بشناسیم و خرید هاست ایران را بررسی و ارزیابی کنیم.

تعریف وب هاستینگ یا همان میزبانی وب !

وب هاستینگ (web hosting) در لغت به معنی میزبانی وب و در عمل مکانی است که اطلاعات وبسایت نگهداری می شود. این مکان دقیقاً هارد یک کامپیوتر است که مانند لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی دارای پردازنده، رم، هارد دیسک یا حافظه اصلی و برد مادر می باشد همچنین دارای یک سیستم عامل از نوع ویندوز یا لینوکس برای اجرای سرویس های مختلف وب است بدین معنا که اگر بخواهید می توانید داخل کامپیوتر شخصی خود اقدام به راه اندازی هاستینگ اختصاصی نمایید تنها کافی است شناسه کامپیوتر یا همان IP اختصاصی داشته باشید تا بتوانید شناسه را به دامنه خود معرفی نموده و از هاستینگ شخصی برای ورود به سایت بهره برداری نمایید. 
دامنه چیست ؟ دامنه یک راهنما برای ورود به محتوای سایت است که از دو بخش اسم (Domain Name) و پسوند (Domain Extension) تشکیل شده است بعنوان مثال دامنه سایت دیتکو (ditco.ir) شامل ditco بعنوان اسم یا نام دامنه و ir بعنوان پسوند دامنه می باشد
سیستم عامل لینوکس چیست ؟ یک رابط بین کامپیوتر و انسان است دقیقا مانند ویندوز البته با این تفاوت که به جای انجام فعالیت ها با موس (موشواره) بیشتر باید دستورات را بصورت کد از خط فرمان ارسال کنید.

سرور هاستینگ لینوکس و ویندوز

در ادامه با دهکده دانش وفناوری همراه باشید تا از نحوه راه اندازی هاستینگ شخصی در منزل یا شرکت بیشتر بدانید.

راه اندازی هاستینگ شخصی

سرور هاست شخصی یا در اصطلاح لوکال هاست به ایجاد یک فضای وب شبیه سازی شده روی کامپیوتر شخصی یا شرکتی می گویند که طراحان سایت با استفاده از آن می توانند قبل از بارگزاری سایت روی فضای هاستینگ اصلی، سایت را در کامپیوتر شخصی خود مورد بازبینی و اصلاح قرار دهند. برای این منظور نیاز است تا با نصب نرم افزارهای اجرای سرویسهای وب بر روی کامپیوتر شخصی مانند زمپ یا لاراگون آنرا فعال نموده و سپس فایلهای وبسایت را به پوشه مربوطه در کامپیوتر شخصی انتقال دهید و با تایپ آدرس localhost در مرورگرتان به وبسایت دسترسی پیدا کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با سفارش شناسه اختصاصی (IP Static) از سرویس دهنده اینترنت خود (مثل شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین، مخابرات و ….) می توانید نام دامنه را روی کامپیوترتان انتقال داده و از آن بعنوان میزبانی وب شخصی استفاده کنید اما بدلیل پهنای باند ضعیف و اشتراکی مربوط به سرویس دهنده های اینترنت، سرعت سایت شما بسیار پایین خواهد بود و بازدیدکنندگان را خسته خواهد کرد بنابراین توصیه می شود برای راه اندازی وبسایت خود پس از انجام اصلاحات روی کامپیوتر شخصی از سرویس هاستینگ اشتراکی یا خرید هاست ایران استفاده نمایید. در ادامه با دیتکو همراه باشید تا سرویس هاستینگ اشتراکی و انواع مختلف هاستینگ را بیشتر بشناسیم.

 

انواع سرویس هاست

سرور اختصاصی : میزبانی وب در سرور اختصاصی یعنی تمامی منابع سخت افزاری و نرم افزاری شامل پردازنده، رم، هارد، پهنای باند و نرم افزارهای اجرای سرویس های وب در کامپیوتر اصلی مختص به شخص، شرکت یا سازمان مورد تقاضا است و تمام امکانات متعلق به یک وبسایت عظیم و بزرگ می باشد.
هاستینگ ابری : میزبانی وب ابری دقیقاً همان سرور اختصاصی است با این تفاوت که از یک تکنولوژی نرم افزاری استفاده می کند تا بتواند سریعترین ارتباط ممکن بین سخت افزارها را برقرار نموده و فعالیت در سایت مورد نظر را روان و در عین حال بدون نقص اجرا نماید. سایتهایی مانند فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، اوراکل، آمازون و امثال آنها از تکنولوژی های مدرن مبتنی بر سرور های ابری استفاده می کنند که قابلیت پردازش بدون وفقه میلیاردها درخواست کاربر را در لحظه دارد.
سرور مجازی : سرورهای مجازی میزبانی وب دقیقا یک انشعاب از امکانات سرورهای اختصاصی هستند که با استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی و مدیریت تفکیک منابع مانند VMware در سرورهای اختصاصی به چندین سرور مجازی با منابع محدودتر تقسیم می شوند و می توانند پاسخگوی سایتهای پر مخاطب و پر بازدید باشند.
سرویس هاستینگ اشتراکی : میزبانی وب اشتراکی معمولا بر روی سرورهای مجازی با استفاده از نرم افزارهای مدیریت وب هاستینگ نظیر دایرکت ادمین یا سی پنل ایجاد می شوند و امکان تولید بسته های هاستینگ اشتراکی متنوع برای انواع سایت ها را فراهم می آورند. اکثر سایت های شخصی و شرکتهای معمولی بر روی هاستینگ اشتراکی وبسایت خود را بارگزاری می کنند زیرا نسبت به هزینه سرور مجازی و اختصاصی بسیار مقرون به صرفه تر است.

مرکز سرویس دهی برای راه اندازی هاستینگ اشتراکی یا اختصاصی
نمایندگی هاستینگ : نمایندگی میزبانی وب و یا به اصطلاح ریسلرها کسانی هستند که خودشان سرور و امکانات میزبانی وب ندارند اما واسطه فروش خدمات میزبانی وب از شرکت های ارائه سرور اختصاصی و مجازی هستند و صرفاً بسته های میزبانی وب اشتراکی را از آنها خریداری نموده و با اندکی تغییر قیمتی به مشتری نهایی میفروشند.
در ادامه با دیت کو همراه باشید تا ویژگی های شاخص میزبانی وب خوب را بیشتر بشناسیم.

ویژگی های وب هاستینگ خوب

بارزترین ویژگی یک هاستینگ خوب و قوی، سرعت آن می باشد که به عوامل مشخصی مانند سرعت پردازنده، مقدار حداقل رم، پهنای باند اختصاص داده شده، محل سرور و تکنولوژی نرم افزاری بستگی دارد. هر میزان محل سرور به موقعیت جغرافیایی شما نزدیک تر باشد سرعت دسترسی کاربران راحت تر خواهد بود. یکی از تکنولوژی های سرعت بخشی هاستینگ استفاده از لایت اسپید است که می تواند تا 7 برابر سرعت سایت را افزایش دهد.
دومین ویژگی مهم در یک هاستینگ پایداری آن است که در طول مدت استفاده از آن اختلالی ایجاد نشود و این را می توان از سابقه فعالیت سرور فهمید و به هر میزان زمان بیشتری در این زمینه فعالیت کرده باشد پس تجربه بیشتری داشته و راه حل مشکلات را سریعتر پیدا می کند. البته دو شاخص امنیت و پهنای باند را نیز می توان به تجربه ربط داد، در مورد پهنای باند بطور میانگین اگر وبسایت سبکی داشته باشید که متن و عکس آن بهینه باشد هر 10 گیگ پهنای باند برای سایت شما می تواند میزبان 100 هزار نفر بازدیدکننده در ماه باشد.
ویژگی های دیگری نظیر ارائه پروتکل امن ssl رایگان، استفاده از هارد پر سرعت، ارائه پشتیبانی های ویژه و به موقع، به روز رسانی های نرم افزاری، پنل اطلاع رسانی قدرتمند برای کاربران و قیمت منصفانه نیز باید مورد توجه قرار داشته باشد. در ادامه به نکاتی در خصوص پشتیبانی وب هاستینگ اشاره خواهیم نمود تا پشتیبانی قوی هاستینگ را بهتر بشناسیم.

پشتیبانی سرور هاست و میزبانی وب

همانطور که قبلا نیز اشاره شد پشتیبانی رابطه مستقیم با تجربه دارد پس باید سراغ بهترین ها رفت یکی از شرکتهای قدرتمند در این زمینه افرانت می باشد که دارای دیتاسنتر بسیار عظیم و قدرتمندی است البته این شرکت، هاستینگ اشتراکی ارائه نمی دهد و صرفا فضای ابری، سرور اختصاصی و سرور مجازی ارائه می کند و در اغلب موارد متخصصین مشتری آن هستند، اما شرکتهایی هستند که از افرانت سرور اجاره می کنند، آنرا تبدیل به هاستینگ اشتراکی می نمایند و بصورت نمایندگی یا شخصی اقدام به فروش و اجاره میزبانی وب می نمایند، در مشخصات این شرکتها باید به دنبال تجربه بالا، سیستم پاسخگویی در لحظه، امکانات کامل و حرفه ای میزبانی وب، قیمت های معقول و دیتاسنتر میزبان افرانت باشید و اعتبار نماد اعتماد الکترونیک آنها را بررسی کنید. شایان ذکر است افرانت جزو برترین های خدمات هاستینگ می باشد و دیتاسنترهای هم سطح آن نیز گزینه های مناسبی برای اقدام هستند مانند دیتاسنتر پارس آنلاین و آسیاتک.

آیا خرید هاست ایران انجام دهم ؟

اگر تا کنون به دنبال خرید یک برند معروف بوده باشید مطمئناً شنیده اید که باید یک نمایندگی در داخل داشته باشد زیرا در صورت نیاز به راهنمایی، خراب شدن، سوال داشتن یا حتی مقایسه قیمت ها بتوان در کمترین زمان تماس برقرار نموده و پشتیبانی گرفت! سرویس هاست نیز از این قضیه مستثنی نیست علاوه بر آن اگر شرکت طرف حساب شما قدرتمند عمل نماید مزایایی دارد که بهیچ عنوان در هاست خارج کشور نمی تواند وجود داشته باشد ! و آن هم سرعت ارتباط با سرور هاست است زیرا اینترنت داخل کشور از سرویس های ارائه خدمات داخل استفاده می کنند که تمام سرور های هاستینگ نیز به صورت مستقیم به آنها متصل هستند و سرعت را چند برابر افزایش می دهد در ثانی این شرکتها در دسترس ما هستند و بسیاری دارای نماد اعتماد و سابقه طولانی در پشتیبانی هستند.
گرچه شرکت های ارائه دهنده هاستینگ بصورت قارچی رو به رشد هستند و تنها با مقایسه خدمات، امکانات، تجربه و سابقه آنها می توان فهمید کدامیک مناسب شما می باشند اما اگر قصد خرید هاست ایران و سفارش هاستینگ قدرتمند دارید یکی از گزینه های مورد بررسی خود را هاست پلان قرار دهید، که زیر مجموعه دهکده دانش و فناوری (دیتکو) است و از سال 1391 اقدام به راه اندازی و مدیریت سرور های هاستینگ شرکت افرانت را نموده و تا کنون در کنار مشتریان متعدد، تجربیات زیادی در این زمینه کسب کرده است.

هاست پلان : سفارش و خرید هاست قدرتمند ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044