دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

انویدیا به دنبال مقابله با RX 6600 XT با عرضه RTX 3060 به شکل انبوه

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

AMD در ماه آگِست کارت گرافیک جدید Radeon RX 6000 خود را معرفی می‌کند و با توجه به ویدیوی جدید MLID، انویدیا به دنبال مقابله با RX 6600 XT است. در واقع گفته شده تیم سبز چیپ‌های GA106 را به شکل انبوه به تولید رسانده تا حجم عظیمی از GeForce RTX 3060 را به بازار عرضه کند. این یعنی اگر شما قصد خرید مدل مشابهی را دارید شاید بهتر باشد صبر کنید تا 3060 و RX 6600 XT با قیمتی مناسب در دسترس قرار گیرند.

زمانی که انویدیا تصمیم گرفت تا تولید گرافیک‌های خود را به سامسونگ بسپارد، بسیاری تصور کردیم که ایده بدی خواهد بود اما حالا می‌دانیم که این تصمیم به شکلی عالی اتخاذ شده است. با توجه به کمبود چیپ جهانی و حضور TSMC درست در مرکز آن، درگیر نبودن با مشکلات TSMC برای تیم سبز اتفاق خوبیست. Moore’s Law is Dead می‌گوید که این شرکت قصد دارد با تعداد زیادی RTX 3060 و موجودی بسیار بیشتر از Radeon RX 6600 XT بازار را تغذیه کند. در ترکیب با کاهش قیمت و حضور کارت‌های LHR شاید سرانجام شاهد قیمت‌های کمی منطقی‌تری برای 3060 و RX 6600 XT باشیم.

انویدیا به دنبال مقابله با Radeon RX 6600 XT

در مورد کارت‌های LHR نیز به نظر می‌رسد که انویدیا چندان به تولید کنندگان در این مورد سخت نگرفته و حتی به آنها اجازه می‌دهد تا چیپ‌های (die) غیر LHR را برای مدل GeForce RTX 3070 انتخاب کنند. البته در نظر داشته باشید که اگر تیم سبز این dieها را از قبل تولید کرده باشد باید همه آنها را به همین شکل بفروش برساند. در ادامه صحبت‌هایی که MLID از طرف تولید کنندگان منتشر کرده را می‌خوانید:

بهش اعظمی از موجودی GeForce RTX 3070 ما نمونه غیر LHR است. هفته گذشته من تصور می‌کردیم که آخرین موجودی را دریافت کرده‌ایم اما حالا در اواخر جولای هستیم و بیشتر RTX 3070هایی که بدست ما می‌رسد همچنان مدل‌های غیر LHR است. همچنین اکثر محموله‌های بعدی نیز غیر LHR هستند.


همانطور که خواندید، تولید کنندگان نیز از دریافت کارت‌های غیر LHR خوشنود هستند زیرا می‌توانند درآمد بیشتری از آنها کسب کنند و آنها به ماینرها تحویل دهند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که تیم سبز موجودی خوبی از چیپ‌های غیر LHR در اختیار دارد. متأسفانه خبر بدی برای گیمرهاست زیرا قیمت‌ها تا پایان موجودی نمونه‌های غیر LHR با کاهش شدیدی مواجه نمی‌شود. تا زمانی که این کارت‌ها در دسترس باشند، ماینینگ درآمدزا خواهد بود. اما بخش مثبت ماجرا اینجاست که این موجودی سرانجام تمام خواهد شد و همزمان با تغییر اتریوم به حالت اثبات سهام می‌توانیم شاهد محدود شدن بسیار بیشتر ماینینگ باشیم.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)