دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

بهترین SSDها برای پلی استیشن 5 – برترین درایوها برای ارتقا حافظه PS5

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

سونی بالاخره پس از مدت‌ها انتظار امکان ارتقا فضای ذخیره سازی پلی استیشن 5 را به صورت آزمایشی فراهم کرده و کاربران این کنسول می‌توانند توسط درایوهای سوم شخص اقدام به افزایش ظرفیت ذخیره سازی دستگاه خود کنند. از آنجایی که سونی انقلابی را با حافظه داخلی PS5 به واسطه سرعت بسیار بالای آن ایجاد کرد، مدتی طول کشید تا حافظه‌های مورد تائید این کمپانی روانه بازار شوند. حالا نه تنها درایوهای PS5 Ready سازگاری کاملی با این کنسول دارند، بلکه برخی مدل‌ها عملکردی بهتر از حافظه پیشفرض دستگاه ارائه می‌دهند. در حال حاضر تنوع مناسبی از درایوهای SSD سازگار با PS5 در بازار وجود دارد و در این مطلب قصد دارید بهترین SSDها برای پلی استیشن 5 را به شما معرفی کنیم.

وسترن دیجیتال WD-Black SN850

درایو SSD مدل SN850 از کمپانی سرشناس وسترن دیجیتال بهترین انتخاب برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی کنسول پلی استیشن 5 است که حتی از سوی مارک سرنی، معمار پلی استیشن 5 نیز مورد تائید قرار گرفته است. سرعت این درایو فوق العاده بالاست و در خواندن تصادفی اطلاعات، سرعت SN850 به 5300 مگابایت بر ثانیه می رسد در حالی که قادر است اطلاعات را با سرعت 7000 مگابایت بر ثانیه بخواند. با چنین سرعتی نگرانی بابت اجرای بازی‌ها و زمان بارگذاری آنها بر روی کنسول خود نخواهید داشت.

بهترین SSD برای پلی استیشن 5

یکی از مزایای این SSD، همراه بودن با یک سینک خنک کننده از پیش نصب شده است که دیگر نیازی به استفاده از هیت سینک‌های سوم شخص و دردسرهای نصب آن نیست. با سرعتی که SN850 دارد، برخورداری از یک هیت سینک برای کنترل دمای حافظه ضرورت دارد. فارغ از ایده آل بودن این SSD برای پلی استیشن 5، پی سی گیمرها نیز می‌توانند بر روی این مدل به عنوان یک SSD فوق العاده سریع جهت افزایش سرعت PC خود حساب ویژه باز کنند.

ارزشمندترین ssd برای پلی استیشن 5

Sabrent Rocket 4 Plus

می‌رسیم به یکی از ارزشمندترین SSDهای که کاربران پلی استیشن 5 می‌توانند از آن برای ارتقا ظرفیت ذخیره سازی کنسول محبوب خود استفاده کنند. اگر چه اکثر درایوهای PCIe 4.0 در بازار قیمت بسیار بالایی دارند، Sabrent Rocket 4 Plus با برخورداری از این ویژگی، قیمت مناسبی دارد و اگر چه ارزان قیمت‌تر از درایوهای ساخت سامسونگ یا وسترن دیجیتال است، اما همچنان سرعت بسیار بالایی دارد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط این حافظه به ترتیب 7000 و 5300 مگابایت بر ثانیه است. تراشه NAND استفاده شده در این مدل نیز قیمت کمی ندارد و Sabrent از همان NAND نوع TLC که در SSDهای رده بالا یافت می‌شود، در Rocket 4 Plus استفاده کرده است. تنها کمبود یک هیت سینک برای این SSD ارزشمند حس می‌شود که کاربران می‌توانند از هیت سینک‌های سوم شخص داخل بازار که قیمت چندان بالایی هم ندارند استفاده کنند.

ارزان ترین ssd برای ps5

Crucial P5 Plus

حتی اگر قیمت SSD سابرنت برای شما بالاست، کروشال، از سازندگان بزرگ تجهیزات ذخیره سازی گزینه‌ای ارزان قیمت‌تر را به شما پیشنهاد می‌کند. اگر چه P5 Plus به اندازه دو گزینه قبلی سریع نیست، اما سریع‌تر از پیش نیازهای مد نظر سونی بوده است. سرعت خواندن اطلاعات توسط این مدل به 6600 مگابایت بر ثانیه می‌رسد که در این مورد 1100 مگابایت بر ثانیه سریع‌تر از حافظه داخلی پلی استیشن 5 عمل می‌کند.

سرعت نوشتن اطلاعات توسط این درایو نیز 5000 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. با این مشخصات درایو کروشال به اندازه بازم برای رقابت با دیگر رقبا خوب و سریع است. با توجه به قیمت 179 دلاری این مدل در ظرفیت 1 ترابایت، این ارزشمندترین SSD است که شما می‌توانید برای پلی استیشن 5 خود تهیه کنید. لازم به ذکر است که P5 Plus فاقد هیت سینک است و بهتر است از گزینه‌های موجود در بازار، یک هیت سینک برای آن تهیه کنید.

بهترین SSD سامسونگ برای PS5

سامسونگ 980 Pro

شایسته‌ترین رقیب برای SN850 وسترن دیجیتال، درایو 980 Pro ساخت سامسونگ است که از لحاظ سرعت بسیار نزدیک به نماینده وسترن دیجیتال عمل می‌کند. این درایو که از PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند، قادر است اطلاعات را با سرعت بی نظیر 7000 مگابایت بر ثانیه بخواند و همچنین سرعت نوشتن اطلاعات، با اختلاف بسیار کمی کمتر از SN850 برابر با 5000 مگابایت بر ثانیه است. سامسونگ در این درایو از حافظه بسیار پیشرفته 3D TLC NAND با چینش V شکل استفاده کرده که در طولانی مدت باعث افزایش دو برابری سرعت نوشتن اطلاعات و عملکرد بهتر حافظه می‌شود. این موضوع خصوصا زمانی که شما گیم پلی های زیادی را روی حافظه ضبط می‌کنید خود را نشان می‌دهد. مجددا برای این مدل نیز جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد دما نیاز به خرید یک هیت سینک به صورت جداگانه دارید.

SSD فوق سریع مناسب پلی استیشن 5

Corsair MP600 Pro

یکی دیگر از بهترین SSD های سازگار با پلی استیشن 5 از لحاظ عملکرد که به ترتیب دارای سرعت خواندن و نوشتن 7000 و 5500 مگابایت بر ثانیه است. از این حیث MP600 Pro با اکثر درایوهای PCIe 4.0 بازار برابری دارد. این درایو مجهز به یک هیت سینک بزرگ است که در عملکرد خنک تر، به آن کمک شایانی می‌کند اما مسئله اینجاست که هیت سینک به قدری بزرگ است که نتواند زیر پنل‌های خارجی پلی استیشن 5 قرار بگیرد. بنابراین لازم است که هیت سینک پیشفرض باز شود و از نمونه‌های کوچک‌تر موجود در بازار برای این مدل استفاده شود.

درایو اکسترنال برای پلی استیشن 5

گیم درایو WD-Black P50

از نمونه‌های داخلی درایوهای مناسب پلی استیشن 5 که بگذریم، برخی کاربران درایوهای اکسترنال را ترجیح می‌دهند.  WD-Black P50 برای این منظور بهترین انتخاب موجود است، خصوصا اگر قصد اجرای بازی‌های قدیمی‌تر زیادی را بر روی کنسول خود داشته باشید. مشخصا نمی‌توانید بازی‌های PS5 را بر روی این درایو اجرا کنید و فقط امکان اجرای عناوین PS4 بر روی درایوهای اکسترنال متصل به PS5 وجود دارد، اما با آخرین آپدیتی که سونی برای PS5 منتشر کرده، شما می‌توانید اطلاعات را بین درایو اکسترنال و داخلی جابجا کنید. WD-Black P50 سرعت بالایی دارد و برای گیمینگ طراحی شده است. در صورتی که به اجرای بازی‌های PS4 بر روی PS5 علاقمند هستید و تعداد عناوین نسل قبل شما قابل توجه است و به دنبال یک درایو اکسترنال قابل اعتماد هستید، WD-Black P50 می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

سونی قابلیت ارتقای ظرفیت SSD پلی استیشن 5 را فعال کرد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)