دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

تغییر نقشه تولید تراشه های TSMC – ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

پس از وقوع سیل در تایوان و آب گرفتگی محل تاسیس کارخانه تولید تراشه‌های 5 و 3 نانومتری شرکت تایوانی، تاسیسات تولید این شرکت در محل دیگری نصب خواهند شد، تولید آن‌ها تا چند ماه به تاخیر خواهد افتاد و نقشه تولید تراشه های TSMC تغییر خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

برنامه تولید تراشه 2 نانومتری در کارخانه TSMC – تولید انبوه برای 2024

جزئیات و دلایل تغییر نقشه تولید تراشه های TSMC

شرکت TSMC در حال حاضر نصب تاسیسات فناوری 5 نانومتری خود را آغاز کرده تا تولید خود را افزایش دهد. از طرفی به صورت موازی سعی در راه اندازی خط تولید دیگر برای فناوری 3 نانومتری بوده اما به دلیل وقوع سیل و نشت گاز در محل توسعه این کارخانه، تمامی تاسیسات در قسمت توسعه فناوری 5 نانومتری ذخیره شده‌اند تا نقشه نصب آن‌ها تغییر کند. تاکنون شرکت TSMC از توضیح درباره این اتفاقات خودداری کرده است اما پیش از این‌ها مشخص شده بود که کارخانه جدید این شرکت دارای 8 فاز است. چهار فاز برای تاسیسات 5 نانومتری آماده می‌شود و 4 فاز دیگر نیز برای تاسیسات فناوری 3 نانومتری.

تغییر نقشه تولید تراشه های TSMC - ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند 1

در حال حاضر توسعه 4 فاز اول این کارخانه (که مخصوص تاسیسات 5 نانومتری این شرکت است) رو به اتمام است و به زودی شاهد افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های 5 نانومتری این شرکت خواهیم بود اما امروز خبر رسیده که این شرکت تاسیسات 3 نانومتری خود را هم در این فازها انجام داده است. هر چند که هنوز مشخص نشده که تجهیزات نصب شده در این مکان برای تولید تراشه یا برای جابجایی دوباره است اما با توجه به اینکه تنها 1 سال تا شروع رسمی برنامه زمانی شرکت تایوانی برای تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری باقی مانده است، پس این نتیجه را می‌گیریم که قرار است ظرفیت تولید این دو تراشه نصف شوند.

ماشین آلات مورد استفاده برای تولید پردازنده‌های ماشین آلات مورد استفاده برای تولید پردازنده‌های  نانومتری تنها توسط شرکت هلند ASML انجام می‌شود و آن‌ها برای چاپ میلیاردها مدار کوچک روی ورق سیلیکونی، چندین بار توسط مواد شیمیایی تمیز می‌شوند. از آنجایی که محل نصب این تاسیسات با آب سیل و بعد از آن، گاز پر شد، بعید می‌دانیم که به این زودی استانداردهای لازم برای نصب این تاسیسات پاس شوند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)