دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

درایور جدید AMD با رفع مشکل مصرف انرژی بالا در یوتیوب

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

درایور گرافیکی جدید AMD (درایور زمان عرضه Radeon RX 6600 XT) با رفع مشکل مصرف انرژی بالا در یوتیوب (4K 60FPS) و مانیتورهایی با نرخ نوسازی بالا همراه است. در واقع کاربران طی بررسی RX 6600 XT در ComputerBase متوجه شده‌اند که مصرف انرژی در برخی سناریوها برای نمونه جدید پایین‌تر می‌باشد.

برخی از رسانه‌ از داده‌های بررسی‌های قدیمی استفاده می‌کنند اما در این جا ComputerBase از اعداد مربوط به مصرف انرژی زمان عرضه هر مدل استفاده کرده که یعنی هر کارت گرافیک در زمان عرضه چه عملکردی از این نظر داشته است. بعد از آن که Radeon RX 6600 XT توان مصرفی پایین‌تری نسبت به باقی مدل‌های RDNA 2 داشته، نویسندگان سایت تصمیم گرفته‌اند تا کارت‌های دیگر را نیز با همین درایور جدید (Adrenalin 21.8.1) تست نمایند.

درایور جدید AMD با رفع مشکل مصرف انرژی بالا در یوتیوب

درایور جدید AMD با رفع مشکل مصرف انرژی بالا در یوتیوب

آنها خیلی سریع متوجه شده‌اند که این درایور مصرف را برای دیگر نمونه‌ها کاهش می‌دهد اما تنها در برخی موارد. بزرگ‌ترین تفاوت به پخش یوتیوب در حالت 4K و 60 فریم بر ثانیه مربوط می‌شود، جایی که کارتی مانند Radeon RX 6700 XT از 30 وات مصرف به 18 وات رسیده یا گرافیک Radeon RX 6900 XT بجای 42 وات، 30 وات انرژی مصرف می‌کند. چنین تغییری برای درایور جدید بسیار عالیست، با این حال این اتفاق در حالت HDR فعال رخ نمی‌دهد و ما شاهد هیچ بهبودی نیستیم و حتی 1 وات افزایش مصرف برای Radeon RX 6700 XT مشاهده می‌شود.

درایور جدید AMD با رفع مشکل مصرف انرژی بالا در یوتیوب

یکی دیگر از مشکلات گرافیک‌های RDNA 2 مصرف بالا در وضعیت چند نمایشگر 4K می‌باشد. گرافیک‌های Ampere در این حالت 19 الی 24 وات انرژی مصرف می‌کنند، جایی که کارت‌های RDNA 2 مصرفی 21 الی 41 واتی دارند. جدیدترین درایور اما متأسفانه بهبودی را در این قسمت نشان نمی‌دهد و این یعنی Radeon RX 6600 XT تنها کارتیست که مصرف انرژی کمتر از 33 وات را در این حالت دارد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)