دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

رد شایعه تصاحب توسط اینتل Global Foundries

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

یکی از خبرهای داغ چند روز قبل دنیای فناوری، خبر تصاحب احتمالی کمپانی تراشه سازی Global Foundries توسط اینتل بوده است. اما حالا Global Foundries با رد شایعه تصاحب توسط اینتل این خبرها را رد کرده و به نظر می‌رسد اینتل به هیچ وجه پیشنهاد رسمی برای خرید این تراشه ساز بزرگ ارائه نداده است. در گزارش قبلی گفته شده بود که اینتل شرکت Global Foundries را قصد دارد با مبلغ تقریبی 30 میلیارد دلار در اختیار بگیرد.

رد شایعه تصاحب توسط اینتل

این در حالیست که مدیران Global Foundries به نظر فکر متفاوتی در سر دارند. همان طور که پیش بینی میشد و بلومبرگ هم در گزارش هفته گذشته خود عنوان کرده بود، تام کلافیلد، مدیرعامل شرکت گلوبال فاوندرز، تائید کرده است که مذاکره با هیچ شرکتی در حال انجام نیست و در عوض این تراشه ساز قصد دارد طرح عرضه عمومی سهام را در نظر بگیرد. همچنین کلافیلد در ادامه صحبت‌های خود گفته است که در مورد این شرکت احتمالا شایعات و گمانه زنی‌های بسیار زیادی بشنوید که ممکن است اغلب آنها معتبر نباشند. Global Foundries در جایگاه چهارمین تراشه ساز بزرگ جهان قرار دارد و از لحاظ کسب درآمد بعد از کمپانی‌های TSMC، سامسونگ و. UMC قرار دارد.

گلوبال فاوندرز در گذشته یک بار برای رقابت در سطح بالاتر تلاش کرده بود که منجر به ضرر مالی قابل توجه برای این کمپانی شد. اکنون ثابت شده که استراتژی کمپانی خصوصا در شرایط فعلی بازار تراشه و کمبود تراشه حرکتی عاقلانه بوده است. البته اینکه اینتل به شرکت سرمایه گذاری مبادله، صاحب گلوبال فاوندرز پیشنهاد رسمی بدین معنا نیست که دیگر ممکن نیست اینتل قدمی در این مسیر برندارد. مطمئنا گلوبال فاوندرز گزینه جذابی برای اینتل محسوب می‌شود و در نهایت هم پول است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. ممکن است اینتل موفق شود با یک پیشنهاد خوب گلوبال فاوندرز را ترغیب کند. در غیر این صورت عرضه عمومی سهام محتمل‌ترین اتفاقیست که در انتظار گلوبال فاوندرز است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)