دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

رکورد عرضه ذخیره ساز شکسته شد – سیگیت برترین سازنده هارد دیسک

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

با اینکه تصور میشد با همه گیر شدن حافظه‌های SSD، عرضه هاردهای مکانیکی قدیمی کاهش یابد و بعد از چندین سال نسل از ذخیره سازهای کم سرعت برچیده شود، اما نه تنها این اتفاق صورت نگرفت، بلکه به طرز قابل توجهی تقاضا برای هارد دیسک در بازار افزایش یافته است. در سه ماهه دوم سال جاری باری دیگر شاهد افزایش نسبی عرضه هارد دیسک توسط سازندگان هستیم به طوری که رکورد عرضه ذخیره ساز در جهان در طول این مدت شکسته شده است. با وجود کاهش تقاضا برای هارد دیسک از سوی کاربران معمولی و تمایل بیشتر به خرید SSDهای پرسرعت، انتخاب اول کاربران تجاری هارد دیسک‌ها هستند و تقاضا برای هاردهای تجاری افزایش یافته است.

سیگیت و وسترن دیجیتال در ماه ژوئن اعلام کردند که قصد دارند تولید هارد دیسک را افزایش دهند چرا که به لطف رمز ارز چیا کوین و ماینرهایی که به استخراج این ارز دیجیتال علاقمند هستند، فروش هارد دیسک به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که طی سال های قبل میزان عرضه هارد دیسک‌ها کاهش یافته بود و سال گذشته برای اولین بار عرضه حافظه‌های SSD از هارد دیسک‌ها پیشی گرفت.

رکورد عرضه ذخیره ساز در سه ماهه دوم 2021 شکسته شد

اما طبق اطلاعاتی که TrendForce منتشر کرده، در سه ماهه دوم 2021 حدودا 68 میلیون دستگاه هارد دیسک عرضه شده که در مقایسه با سه ماهه قبل، 5 درصد عرضه این نوع ذخیره سازها افزایش یافته است. در مقابل Nidec، بزرگترین تامین کننده هارد دیسک در جهان به عرضه 64 میلیون هارد دیسک در سه ماهه دوم اشاره دارد که در مقایسه با 63 میلیون هاردی که در سه ماهه نخست عرضه شده بود، باز هم شاهد افزایش نسبی هستیم که البته نسبت به آمار TrendForce تفاوت نامحسوس‌تر است.

در میان سازندگان ذخیره سازها، سیگیت با عرضه 28 میلیون هارد دیسک با ظرفیت کلی 152 هگزابایت در سه ماهه دوم همچنان پادشاه بازار است. اما وسترن دیجیتال با وجود قرارگیری در رتبه دوم، رشد بیشتری را (9 درصد) در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال تجربه کرده و موفق به عرضه 25.4 میلیون هارد با ظرفیت کلی 148 هگزابایت شده است. توشیبا، سازنده ژاپنی نیز با عرضه 14 میلیون هارد دیسک با ظرفیت تقریبی 50 هگزابایت سومین سازنده برتر هارد دیسک در جهان است. در مجموع سازندگان هارد دیسک 350.7 هگزابایت ذخیره ساز روانه بازار کرده‌اند که یک رکورد جدید است. با کاهش ارزش چیا به زیر 300 دلار در حالی که به 1685 دلار نیز رسیده بود، ممکن است این رشد در آینده نزدیک روند معکوسی پیدا کند. با وجود روند افزایشی فروش هارد دیسک‌های تجاری، کاهش تقاضا برای هاردهای رده مصرف کننده بدون توقف ادامه دارد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)