دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

شکست اینتل در تغییر رای دادگاه – جریمه 2 میلیارد دلاری برای نقض کپی رایت

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

به گزارش روییتر، این هفته قاضی منطقه واکو در ایالات تگزاس درخواست اینتل را تجدید نظر در مورد جریمه 2 میلیارد دلاری بابت نقض قوانین پتنتی و استفاده غیر مجاز از پتنت‌های VLSI (یکپارچه سازی کلان مقایاس) رد کرده تا شکست اینتل در تغییر رای دادگاه تصویب شود. در ماه مارس اپل به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 2.2 میلارد دلار برای خساراتی که بابت استفاده غیر قانونی از پتنت‌هایی که توسط Freescale Semiconductor و Sigmatel توسعه یافته و ثبت شده بودند محکوم شده بود. اینتل که این اتهام را در کرد، از دادگاه درخواست تجدید نظر کرد.

شکست اینتل در تغییر رای دادگاه در پرونده VLSI

در اوایل سال جاری قاضی منطقه واکو ایالت تگزاس رای به سود VLSI داد و بابت یک پتنت خسارت 1.5 میلیارد دلاری و بابت پتنتی دیگر خسارت 675 میلیون دلاری تعیین شد. دعوی مطرح شده در رابطه با 759 پتنتی است مدیریت فرکانس را شرح می‌دهد و در واقع توسط SigmaTel توسعه داده شده‌اند 373 پتنت دیگر روشی برای به حداقل رساندن ولتاژ عملیاتی تراشه حافظه بوده که این موارد توسط کمپانی Freescale توسعه داده شده‌اند. در صورتی که اینتل گزینه دیگری برای دفاع از اتهامی که به خود وارد است، در اختیار نداشته باشد، چاره ای جز پرداخت خسارت به VLSI به اتهام نقض حقوق پتنت ندارد.

اینتل و VLSI نزاع پتنتی بزرگی با یکدیگر در ایالت‌های مختلف داشته اند و اینتل به نقض بیش از 8 مورد مالکیت معنوی VLSI متهم است. طبق پرونده‌های اینتل در SEC، شرکت VLSI به دنبال دریافت خسارت 7.1 میلیارد دلاری از اینتل بابت حق امتیاز، حق الوکاله، هزینه‌ها و همچنین سود خود است. به گفته اینتل، مجموع این خسارات در صورت باخت در تمامی ایالات می‌تواند به 11 میلیارد دلار نیز برسد. در ماه آوریل اینتل موفق به پیروزی مقابل VLSI در یکی از دادگاه‌ها شد و از زیر بار جریمه 3 میلیارد دلاری فرار کرد. در آن پرونده اینتل از سوی VLSI به نقص پتنت‌های مرتبط با فناوری SpeedShift که در سال 2014 معرفی شده بود متهم بود، اما این فناوری بسیار شبیه به فناوری SpeedStep است که اولین بار در اوایل سال 2000 معرفی شده بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)