دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

طراحی گرافیک های Ada Lovelace انویدیا نهایی شده است – فناوری ساخت 5 نانومتری

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

طی روزهای اخیر شاهد افشاگری‌های مختلفی از معماری‌های نسل بعدی بوده‌ایم و حالا جدیدترین آنها به این که طراحی گرافیک های Ada Lovelace انویدیا نهایی شده است، اشاره دارد. جزئیات جدید امروز نیز توسط Greymon55 به اشتراک گذاشته شده. به غیر از نهایی شدن طراحی Lovelace ظاهرا فناوری ساخت آن نیز 5 نانومتری TSMC خواهد بود.

با توجه به ادعای این افشاگر بدون شک سری گیمینگ بعدی Nvidia Ada Lovelace است و با توجه به این که تمام پروژه نهایی سازی شده احتمالا مشخصاتی که طی چند وقت اخیر بدست آورده‌ایم برای محصول نهایی باشند. به علاوه همانطور که اشاره شد افشاگر کامل معتقد است که فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC برای تولید نسل جدید انویدیا استفاده می‌شود اما مطمئن نیست که نوع N5 است یا N5P. البته قبلا به لیتوگرافی 5 نانومتری اشاره شده بود اما معلوم نبود که محصول سامسونگ است یا TSMC.

اطلاعات درباره گرافیک‌های بعدی انویدیا

اما برجسته‌ترین افشاگر در امور انویدیا یعنی Kopite7kimi که به درستی مشخصات معماری Ampere را ماه‌ها قبل از عرضه اعلام کرده بود، در حال حاضر مطمئن نیست که تیم سبز از Ada Lovelace برای سری GeForce RTX 40 استفاده کند. ظاهرا استراتژی انویدیا بستگی به عملکرد چیپ‌های رقبا و بخصوص AMD RDNA 3 دارد که اولین طراحی گیمینگ MCM را ارائه خواهد کرد. Kopite می‌گوید این احتمال وجود دارد که تیم سبز پردازنده گرافیکی Hopper یعنی GH202 را به عنوان مدلی گیمینگ بجای AD102 ارائه کند.

طراحی گرافیک های Ada Lovelace انویدیا نهایی شده است

اطلاعات درباره گرافیک‌های بعدی انویدیا

Moore’s Law is Dead نیز اشاره کرده که شاید Lovelace فقط مربوط به گرافیک‌‌های دسکتاپی نباشد، بلکه به سیستم روی چیپ‌های تیم سبز نیز مرتبط است. گفته شده که Lovelace شاید جزئی از سیستم‌های رانندگی خودگار ماشین‌ها و زیر مجموعه سری Orin باشد. این یوتیوبر ادعا می‌کند که انویدیا قبلا اعلام کرده که Orin بر پایه Ampere است اما همچنین گفته Orin یک خانواده از محصولات است که مشخصا می‌تواند شامل Lovelace نیز باشد. او تصور می‌کند استراتژی انویدیا در قبال معماری AMD RDNA 3 بسیار ساده‌تر از GH202 است که Kopite از آن نام برد. در واقع می‌گوید که تیم سبز سعی می‌کند به ارزان‌ترین شکل ممکن گرافیک‌های خود را تولید کند تا AMD را کنار بزند.

اطلاعات درباره گرافیک‌های بعدی انویدیا

موضوعی که اکثر افشاگرها روی آن هم نظر هستند زمان معرفی / عرضه سری GeForce RTX 40 است. در واقع کسی انتظار ندارد تا پایان 2022 شاهد نکته جدیدی از انویدیا باشیم که اصلا تعجب برانگیز نیست. انویدیا در مورد استراتژی عرضه دو ساله معماری گیمینگ خود بسیار محافظه کارانه عمل می‌کند.

از نظر مشخصات ما تنها اطلاعاتی را در اختیار داریم که Kopite در ماه دسامبر منتشر کرده بود. ظاهرا پردازنده پرچمدار گیمینک (AD102) تا 144 چند پردازنده جریانی را در خود جای خواهد داد که یعنی حداکثر 18432 هسته CUDA را شامل می‌شود. مشخصا برای این که بازده تولید و موجودی نیز شرایط خوبی داشته باشند، انویدیا یک چیپ تقلیل یافته را درست به مانند Ampere GA102 در لاین آپ خود ارائه خواهد داد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)