دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

طرح 205 میلیارد دلاری سامسونگ برای تسخیر بازار تراشه

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

ظاهرا سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای آینده در سر دارد. غول کره‌ای رویای پیشتازی در صنعت تراشه و دیگر قسمت‌های بازار تکنولوژی را در دوران پس از کرونا در سر می‌پروراند. اکنون که اینتل قدمی جدی را برای رقابت با سامسونگ در تولید تراشه برداشته، کمپانی قصد دارد با یک سرمایه گذاری عظیم اجازه ندهد غول آبی دوباره عنوان بزرگترین تراشه ساز جهان را پس بگیرد. با طرح 205 میلیارد دلاری سامسونگ علاوه بر اینکه در سه سال آینده سامسونگ در بخش تراشه بسیار قدرتمندتر خواهد شد، کمپانی کره ای برنامه‌هایی برای توسعه بخش‌های دیگر نیز دارد.

طرح 205 میلیارد دلاری سامسونگ برای رقابت با اینتل و TSMC

روز گذشته سامسونگ از یک طرح سرمایه گذاری به مبلغ تقریبا 205 میلیارد دلار رونمایی کرد که یک طرح سه ساله به منظور توسعه بخش‌هایی مانند تراشه، رباتیک، هوش مصنوعی و داروهای زیستی می‌باشد. هدف نهایی سامسونگ از این سرمایه گذاری عظیم، تلاش برای ارتقا به سطوح بالاتری در صنایع مهم و استراتژیک دنیای تکنولوژی است. سامسونگ در سه سال گذشته نیز نزدیک به 154 میلیارد دلار در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری اما طرح جدید به مراتب وسیع‌تر است. بخش عمده ای از بودجه این طرح صرف در اختیار گرفتن استعدادهای برتر کره جنوبی خواهد شد. سامسونگ در نظر دارد 75 درصد از بودجه را برای استخدام 40 هزار نیروی مستعد تا سال 2023 اختصاص دهد. سامسونگ با این ایده قصد دارد تغییراتی عظیم را در سطح بین المللی، صنعت و ساختار اجتماعی بعد از همه گیری ویروس Covid-19 اعمال کند.

جالب است که این اخبار تنها یک هفته بعد از آزادی نایب رئیس سامسونگ از زندان منتشر شده است. دولت کره جنوبی تصمیم گرفت با در نظر گرفتن منافع ملی، لی جای یونگ را آزاد کند چرا که او نقشی اساسی را در تصمیم گیری در مورد پروژه‌های بلند مدت سامسونگ ایفا می‌کند. سامسونگ به تازگی با عبور از اینتل تبدیل به بزرگترین تراشه ساز دنیا شد و با یک 151 میلیارد دلاری قصد دارد طی سال آینده قابلیت‌های تولید تراشه را افزایش دهد. صنعت تراشه نقش مهمی در کره جنوبی دارد و به گفته سامسونگ 19 درصد از کل صادرات این کشور در سال 2020 تراشه بوده است. به نظر سامسونگ متوجه تهدیدها از سوی اینتل و TSMC شده و این طرح را معرفی کرده است. هر دو رقیب مذکور با جدیت بر روی احداث کارخانجات جدید در ایالت‌های مختلف امریکا تمرکز کرده‌اند.

برنامه سامسونگ برای تصاحب طراحان و تولیدکنندگان تراشه

همچنین سامسونگ الکترونیکس دارای بیش از 80 میلیارد دلار ذخیره نقدی است که برای خرید کمپانی‌های دیگر و ادغام با آنها استفاده می‌شود. از جمله کمپانی‌هایی که احتمال تصاحب توسط سامسونگ را دارند باید به NXP، Microchip Technology و Texas Instruments اشاره کرد. هر چند خرید NXP گران‌تر از این حرف‌ها برای سامسونگ تمام خواهد شد و شاید به اندازه تصاحب ARM توسط انویدیا معامله پیچیده‌ای باشد. دیگر بخشی که سامسونگ علاقمند به توسعه آن است، توسعه باتری‌های با ظرفیت انرژی بالا برای خودروهای برقی و شبکه های ذخیره سازی اطلاعات است. برای این هدف Samsung SDI در حال ساخت چند کارخانه در امریکا به منظور تولید باتری است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)