دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

عملکرد مالی بی نظیر انویدیا در سه ماهه دوم – رکوردی جدید برای تیم سبز

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

روز گذشته انویدیا گزارش رویکرد مالی خود در سه ماهه دوم سال مالی 2022 را منتشر کرد که محتوی خبرهای جذابی برای سهامداران و سرمایه گذاران این شرکت است. انویدیا خبر از درآمد 6.5 میلیارد دلاری در سه ماهه دوم سال داده و موفق به عبور از پیش بینی مالی خود شده است. انویدیا برای سه ماهه گذشته تخمین درآمد 6.43 میلیارد دلاری را داشت که با اختلافی ناچیز، از پیش بینی خود فراتر رفته است. عملکرد مالی بی نظیر انویدیا به واسطه عملکرد بسیار موفق بخش‌های گیمینگ و دیتاسنتر به دست آمده است. جایی که این دو بخش به ترتیب رشد 11 و 16 درصدی را برای کمپانی به دنبال داشته‌اند.

عملکرد مالی بی نظیر انویدیا در سه ماهه دوم سال مالی 2022

کولت کرس، رئیس مالی انویدیا درآمد قابل توجه کمپانی را حاصل موفقیت در فروش کارت گرافیک‌های گیمینگ و پردازنده های کنسول‌های گیمینگ و همچنین رشد دیتاسنتر به واسطه معماری Ampere دانسته است. در کنار درآمد 6.5 میلیارد دلاری، سود خالص و درآمد عملیاتی انویدیا نیز در سه ماهه دوم قابل توجه بوده است. خصوصا اگر این آمار را مورد قیاس با سه ماهه دوم سال گذشته قرار دهیم، بیشتر به این موضوع پی می‌بریم. در سه ماهه دوم سال گذشته، درآمد عملیاتی انویدیا 651 میلیون دلار و سود خالص این کمپانی 622 میلیون دلار گزارش شده بود.

در حالی که در پایان سه ماهه دوم سال مالی جاری، انویدیا موفق به کسب 2.4 میلیارد دلار درآمد عملیاتی شده و سود خالص کمپانی در بازه زمانی مذکور برابر با 2.37 میلیارد دلار بوده که باعث می شود به ترتیب رشد 275 و 282 درصدی در مقایسه با سال قبل برای تیم سبز لحاظ شود. این رشد معادل بیش از دو برابر رشد 112 درصدی در بخش درآمد عملیاتی و 109 درصدی در قسمت سود خالص نسبت به پایان سه ماهه نخست سال جاری بوده که باعث شده قوی‌ترین سه ماهه مالی تاریخ کمپانی انویدیا ثبت شود.

رئیس بخش مالی کمپانی انویدیا عملکرد هر یک از قسمت‌های کمپانی را در بدست آمدن این رکورد تاریخی مشخص کرده که بر اساس آن، بخش‌های گیمینگ، دیتاسنتر و کارت گرافیک‌های حرفه ای همگی رکورد مالی خود در سه ماهه دوم را شکسته‌اند. درآمد این سه بخش در طول سه ماهه دوم سال مالی 2022 به ترتیب 3، 2.4 و 0.5 میلیارد دلار بوده است. نکته مهمی که انویدیا در گزارش رویکرد مالی خود به آن اشاره کرده، موفقیت در تحویل گرافیک‌های گیمینگ به گیمرها بوده است.

رکوردشکنی بخش های گیمینگ، دیتاسنتر و کارت گرافیک‌های حرفه‌ای

انویدیا برای مبارزه با ماینینگ، گرافیک های Low Hash Rate را معرفی کرد که توان محدودی در استخراج ارز دیجیتال دارند و مناسب این کار نیستند. بدین ترتیب گیمرها موفق شده‌اند بعد از مدت‌ها به گرافیک های گیمینگ دسترسی پیدا کنند. از یک سال گذشته، درآمد بخش گیمینگ انویدیا 85 درصد افزایش یافته و این بخش نسبت به سه ماهه قبل، 11 درصد رشد مثبت داشته است. این اتفاق به واسطه فروش بالای گرافیک‌های GeForce و چیپست کنسول‌های بازی صورت گرفته است. مد

همچنین انویدیا اطلاعاتی راجع به فرآیند تصاحب کمپانی ARM به اشتراک گذاشته که در حال حاضر با مانوع قابل توجهی روبرو است. موانعی که رگلاتوری ایجاد کرده انویدیا در تلاش است با عبور از آنها تصاحب ARM را تکمیل کند. به گفته انویدیا، تعدادی از کمپانی‌های صاحب مجوز ARM به این قرارداد اعتراض دارند که باعث شده فرآیند موافقت رگلاتوری بیشتر از حد انتظار طول بکشد، اما انویدیا به این قرارداد باور دارد و معتقد است رگلاتوری‌ها باید فواید تصاحب ARM توسط انویدیا را برای صاحبین مجوز و صنعت تراشه در نظر بگیرند. انویدیا برای پایان سه ماهه جاری درآمد 6.38 میلیارد دلاری را پیش بینی کرده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)