دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

مدیر عامل انویدیا: کمبود موجودی گرافیک ها در 2022 نیز ادامه دارد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

در طی جدیدترین صحبت‌ها جناب Jensen Huang مدیر عامل کمپانی سبز اعلام کرده کمبود موجودی گرافیک ها در 2022 نیز ادامه دارد. متأسفانه این موضوع علی رغم آن است که انویدیا تعهد بلند مدتی برای بهبود موجودی کارت‌های خود خواهد داشت.

جناب Jensen Huang البته از انتظارات خود درباره کمبود موجودی برای سال 2021 تنها یک ماه پس از عرضه سری GeForce RTX 30 نیز سخن گفته بود. متأسفانه با توجه به این که گفته‌های قبلی ایشان به حقیقت پیوست کمی بعید است که در سال 2022 نیز شاهد وضعیت خوبی باشیم.

در حال حاضر ما در ماه هشتم سال 2021 هستیم و پیدا کردن یک کارت گرافیک GeForce RTX 30 در قیمت رسمی اگر غیر ممکن نباشد، فوق العاده مشکل است. تا بدین جا تنها خبر خوب کاهش قیمت پیوسته کارت‌ها از ماه مِی بوده که بالاترین ارقام مربوط به گرافیک‌ها را ثبت کرده بود.

کمبود موجودی گرافیک ها در 2022 نیز ادامه دارد

کمبود موجودی گرافیک ها در 2022 نیز ادامه دارد

در طی گزارش مالی فصل دوم سال مالی جدید، کمپانی سبز از رکورد درآمد خیره کننده 6.5 میلیارد دلار سخن گفت که علی رغم کمبود قطعات و چیپ‌ها بدست آمده است. انویدیا همچنین تایید کرده که در حال حاضر بخش اعظمی از کارت‌‌های گیمینگ عرضه شده فعلی براساس سری LHR یا Lite Hash Rate هستند، همین سری به تازگی تا حدودی توسط توسعه دهندگان نرم افزار ماینینگ دور زده شد. در فصل دوم بیش از 80 درصد گرافیک‌های عرضه شده بر پایه معماری Ampere و برند GeForce نمونه LHR بوده‌اند و در همین زمان عرضه سری ماینینگ CMP کمتر از انتظارات بوده است.

انتظار می‌رود که تیم سبز گرافیک‌های سری GeForce RTX 40 با معماری Ada Lovelace را در سال آینده با فناوری ساخت TSMC به بازار عرضه کند. البته منابع می‌گویند که سامسونگ نیز همچنان جزئی از گزینه‌های انویدیا می‌باشد. در واقع استفاده از یک کارخانه توسط AMD، اینتل و انویدیا بدون شک تاثیر بسزایی در موجودی جهانی کارت گرافیک‌های نسل بعدی خواهد داشت.

بدون امتیاز