دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

مشخصات NUC 12 Enthusiast اینتل افشا شد – Alder Lake و گرافیک‌های DG2

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

مشخصات NUC 12 Enthusiast اینتل توسط یکی از کاربران Weirbo افشا شد که نکات قابل توجهی مانند حضور گرافیک‌های DG2 را نشان می‌دهد. اخیرا اینتل مدل NUC 11 Extreme را که قبلا معرفی کرده بود، عرضه کرد. این مدل از پردازنده‌های سری Tiger Lake KB و همچنین پشتیبانی از کارت گرافیک مجزا بهره می‌برد. پشتیبانی از گرافیک با ابعاد کامل و همچنین بُرد NUC Element باعث شده دستگاه جدید چندان کوچک نباشد اما تیم آبی ماشین‌های کوچک‌تری مانند سری Enthusiast را نیز ارائه می‌دهد.

نسل بعدی با اسم رمز NUC 12 به احتمال بسیار زیاد از پردازنده‌های Alder Lake و گرافیک‌های آینده DG2 استفاده خواهند کرد. اولین تصویر به همراه مشخصات در پلتفرم اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است. با توجه به این لیست NUC 12 Enthusiast در سه پیکربندی ارائه می‌شود. پردازنده Core i7 با گرافیک مجزا 16 گیگابایتی، پردازنده Core i5 با گرافیک مجزا 12 گیگابایتی و پردازنده Core i5 با گرافیک مجزا 8 گیگابایتی. در حالی که نام کارت گرافیک‌ها اعلام نشده اما پیکربندی حافظه ویدیویی آنها با شایعات مربوط به خانواده Xe HPG DG2 همخوانی دارد.

مشخصات NUC 12 Enthusiast اینتل افشا شد

مشخصات NUC 12 Enthusiast اینتل افشا شد

NUC 12 همچنین به حافظه DDR4 3200 مجهز می‌شود که تایید می‌کند نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل از هر دو فناوری DDR5 و DDR4 پشتیبانی خواهند کرد. این دستگاه از استاندارد PCIe Gen 4.0 تنها برای دو درایو NVMe و یک اسلات PCIe استفاده می‌کند. همچنین تاندربولت 4، 2.5 گیگابیت Ethernet و سازگاری با راهکار بی سیم WiFi 6E از دیگر مشخصات هستند.

به وضوح لیست افشا شده نهایی نیست و برخی جزئیات مانند نام کامل پردازنده گرافیک ذکر نشده‌اند اما با توجه به این اسلاید، گرافیک‌های Intel DG2 از پورت‌های HDMI 2.1 و Display Port 2.0 پشتیبانی خواهند کرد. این در حالیست که Nvidia Ampere و AMD RDNA 2 از پورت دوم پشتیبانی نمی‌کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)