دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

هک شدن سری RTX 30 LHR انویدیا – تا 70 درصد حداکثر هش ریت

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

به روز رسانی جدید منتشر شده توسط NBMiner ظاهرا هک شدن سری کارت گرافیک‌های GeForce RTX 30 LHR انویدیا را به همراه دارد. در واقع به نظر می‌رسد تا حدودی محدود کننده هش ریت کنار زده شده زیرا NBMiner گزارش می‌دهد که کاربران قارد خواهند بود تا 70 درصد حداکثر میزان هش ریت را روی کارت‌های LHR خود بدست آورند و این ممکن است باعث شود ماینرها دوباره به سراغ گرافیک‌های Ampere بروند.

کارت گرافیک‌های سری NVIDIA GeForce RTX 30 LHR با محوریت کنار زدن ماینینگ در تمام لاین آپ گیمینگ معرفی شدند. این اتفاق به علت این که ماینرها تمام موجودی کارت‌های RTX 30 را بخاطر عملکرد خود در استخراج خریداری می‌کردند، رخ داد. همین باعث شده بود تا شاهد کمبود موجودی شدید کارت‌ها و در نتیجه قیمت بسیار بالا در خرده فروشی‌ها باشیم. همین اخیرا بازار شروع به بهبود کرده و قیمت کارت‌های گیمینگ کم کم! به حالت نرمال نزدیک می‌شود.

هک شدن سری RTX 30 LHR انویدیا

گرافیک های انویدیا

با این حال NBMiner با جدیدترین آپدیت خود می‌تواند اوضاع را تغییر دهد. سری GeForce RTX 30 LHR کاملا بر پایه چیپ‌های Ampere متفاوتی هستند. در حال حاضر کارت‌های LHR تنها نصف میزان کلی هش ریت خود را ارائه می‌دهند اما با این آپدیت میزان ذکر شده به 68 درصد (همانطور که توسعه دهنده توصیه می‌کند) بهبود پیدا خواهد کرد. این راهکار ظاهرا فعلا تنها در اتریوم جواب می‌دهد اما امکانش هست که دیگر الگوریتم‌های ماینینگ نیز چنین کاری را تکرار نمایند. میانگین 70 درصد مشخصا عالی نیست اما به اندازه محدودیت 50 درصدی ماینینگ افتضاح نیست. حتی همین موضوع می‌تواند باعث شود تا ماینرها یک بار دیگر گرافیک‌های LHR گیمینگ را تهیه کنند و به شدت روی موجودی و قیمت این کارت‌ها در آینده نزدیک تاثیر گذارند.

این به روز رسانی جدید برای کارت‌های سری GeForce RTX 30 LHR با هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس با درایورهای فعلی انویدیا سازگار است. براساس لیست تغییرات، به نظر می‌رسد توسعه دهندگان مشغول تست این راهکار روی الگوریتم‌های ماینینگ دیگر هستند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)