دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

کارت گرافیک Radeon RX 6600 XT Challenger ITX ازراک معرفی شد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

پس از معرفی RX 6600 XT، کارت گرافیک گیمینگ جدید AMD شاهد معرفی نسخه‌های سفارشی از سوی سازندگان مختلف بودیم اما حالا ازراک تبدیل به اولین و تنها شرکتی شده است که پردازنده گرافیکی جدید AMD را فرم فاکتور Mini-ITX ارائه می‌دهد. ازراک، سازنده بزرگ سخت افزار شب گذشته از کارت گرافیک Radeon RX 6600 XT Challenger ITX که از معماری RDNA 2 برخوردار می‌باشد رونمایی کرد. با طراحی فشرده و بسیار جمع و جور، این کارت گرافیک برای استفاده در سیستم‌های SFF یا Mini PC کاملا ایده آل به نظر می‌رسد.

معرفی Radeon RX 6600 XT Challenger ITX ازراک

در حالی که همکاران AIB انویدیا نسخه‌هایی از GeForce RTX 3060 را با فرم فاکتور Mini-ITX روانه بازار کرده‌اند، AMD از سری RDNA 2 تنها یک کارت گرافیک در این قالب در اختیار دارد. به نظر می‌رسد ازراک تنها همکار AIB تیم قرمز است که به ساخت گرافیک‌های این کمپانی در فرم فاکتورهای مختلف، از فول سایزهای سه فنه گرفته تا تک فن‌های کوچک و جمع و جور علاقمند است. 6600 XT Challenger ITX در گروه دوم قرار می‌گیرد و فوق العاده فشرده طراحی شده است.

این کارت گرافیک مجهز به GPU مدل Navi 23 می‌باشد که دارای 2048 هسته پردازشی و 8 گیگابایت حافظه ویدئویی پرسرعت GDDR6 است. همچنین کارت گرافیک از رابط گرافیکی 128 بیتی با نرخ تبادل 16 گیگابیت بر ثانیه برخوردار می‌باشد. همچنین این GPU به 32 مگابایت حافظه Infinity Cashe مجهز است که از پهنای باند 1 ترابایت بر ثانیه در نرخ دیتای 1.94 گیگاهرتز بهره می‌برد.

اولین و تنها مدل Mini-ITX کارت گرافیک RX 6600 XT

از لحاظ سرعت، فرکانس پایه هسته‌های این کارت گرافیک بر روی 1968 مگاهرتز تنظیم شده که در حالت بوست به 2589 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین از این حیث تفاوتی با نسخه رفرنس ندارد و ازراک ترجیح داده این کارت گرافیک را اورکلاک نکند. که با توجه به ابعاد و اندازه و سیستم خنک کننده تک فن، منطقی به نظر می‌رسد. توان طراحی حرارتی Radeon RX 6600 XT Challenger ITX نیز 160 وات بوده و از طریق یک کابل 8 پین تکی تغذیه می‌شود. در بخش خروجی‌های تصویر نیز HDMI 2.0 دوگانه و DP 1.4 دوگانه در نظر گرفته شده است.

کمی هم به بخش طراحی این کارت گرافیک بپردازیم. جایی که ارتفاعی به اندازه دو اسلات در نظر گرفته شده و دارای یک فن استاندارد با 11 تیغه است که فشار هوا را وارد یک هیت سینک آلومینیومی کوچک می کند و مستقیما از GPU، VRAM و VRMها عبور می‌دهد. حداقل دو لوله حرارتی مسی نیز در تصاویر قابل رویت است و یک بک پلیت نیز در پشت کارت گرافیک تعبیه شده است. قیمت رسمی این کارت گرافیک 379 دلار اعلام شده اما با توجه به وضعیت فعلی بازار گرافیک، احتمالا باید انتظار حضور با قیمت بیش از 500 دلار را داشته باشیم.   

بدون امتیاز