دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

کارخانه بعدی اینتل در آمریکا یک شهر کوچک بسیار پر هزینه است

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

اگر چه اینتل در سال‌های اخیر به سختی توسط AMD در بازار پردازنده به چالش کشیده شده و تیم قرمز موفق شده بخشی از سهم اینتل را تصاحب کند، اما شکاف عمیقی که هنوز بین این دو کمپانی وجود دارد، توان مالی فوق العاده بیشتر غول آبی نسبت به رقیب خود است. به همین دلیل اینتل قادر به سرمایه گذاری‌های عظیمیست که می‌تواند در طولانی مدت باز هم با AMD فاصله بیاندازد. پاتریک جلسینگر، مدیرعامل اینتل به تازگی جزئیاتی جدید راجع به کارخانه بعدی اینتل در آمریکا به اشتراک گذاشته است.

به گفته جلسینگر، این کارخانه در واقع یک شهر نسبتا کوچک است که برای تکمیل بین 60 تا 120 میلیارد دلار هزینه دارد که این مبلغ صرف مواردی چون تجهیزات بسته بندی تراشه و دستگاه‌های پیشرفته تولید ویفر می‌شود. همچنین اینتل قصد دارد دانشکده جدیدی نیز در این شهرک برای آموزش پرسنل جدید تاسیس کند. به عنوان بخشی از پروژه IDM 2.0، اینتل تصمیم دارد تا پایان سال کارخانه بزرگ تولید تراشه جدید خود را در امریکا دقیقا در مکانی که در نظر دارد احداث کند. در این کارخانه عظیم بین 6 تا 8 ماژول به منظور تولید تراشه‌هایی با فرآیندهای ساخت بسیار پیشرفته اینتل قرار خواهند گرفت. این ماژول ها قادر به بسته بندی تراشه‌هایی هستند که از فناوری‌های اختصاصی اینتل مانند EMIB و Foveros استفاده می‌کنند و همچنین انرژی این شهرک اینتل به طور اختصاصی تامین خواهد شد.

کارخانه بعدی اینتل در آمریکا – سرمایه گذاری بلند مدت غول آبی

هر ماژول تولید تراشه برای اینتل بین 10 تا 15 میلیارد دلار هزینه در پی دارد، بنابراین این سرمایه گذاری عظیم برای اینتل چیزی به 60 تا 120 میلیارد دلار آب خواهد خورد. جلسینگر با اشاره به اینکه اینتل نگاه گسترده‌ای به ایالات متحده دارد به واشنگتن پست گفت این کارخانه یک سایت بسیار عظیم خواهد بود که 6 تا 8 ماژول در آن مستقر می‌شوند. این یک پروژه ده ساله است که 10 هزار موقعیت شغلی مستقیم ایجاد می‌کند و از دل این 10 هزار شغل 100 هزار فرصت شغلی دیگر ایجاد می‌شود. بنابراین در واقع ما قصد ساخت یک شهر کوچک را داریم.

اینتل افشا نکرده است که اولین تراشه‌های ساخت این کارخانه از چه معماری برخوردار خواهند بود. اما در بهترین حالت، کارخانه جدید اینتل در سال 2024 شروع به فعالیت خواهد کرد و احتمالا در آن سال از فناوری‌های تولید Intel 4 و Intel 3 استفاده خواهد شد. به تدریج این کارخانه به فناوری‌های تولید پیشرفته تری مجهز خواهد شد. ظرفیت تولید در حال حاضر نامشخص است. همچنین اینتل امسال برای توسعه کارخانجات تولیدی خود در آریزونا 20 میلیارد دلار هزینه کرد و مکانی جدید را برای ساخت کارخانه‌های جدید در آریزونا و اورگن معرفی کرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)