دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

کاهش قیمت تراشه های DRAM در سه ماهه پایانی سال

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط موسسه تایوانی نظارت بر بازار TrendForce منتشر شده، اطلاعاتی اکنون از تراشه‌های حافظه در دسترس است که نشان از این دارد قیمت تراشه های DRAM در سه ماهه پایانی سال 2021 تا 5 درصد کاهش خواهد یافت. TrendForce پیش از این در گزارشی پیش بینی چنین اتفاقی را در آخرین فصل از سال 2021 انجام داده بود اما مقدار کاهش قیمت این تراشه‌ها کمتر از چیزی بود که این موسسه پیش از این تخمین زده بود. با توجه به افزایش خیره کننده تراشه‌های GPU و سخت شدن خرید کارت گرافیک توسط کاربران کامپیوتر، عدم افزایش قیمت حافظه و کاهش نسبی آن خبر خوبی برای کاربران PC محسوب می‌شود.

کاهش قیمت قیمت تراشه های DRAM در سه ماهه پایانی سال

طبق اطلاعاتی که امروز به دست آمده، قیمت قراردادی تراشه های DRAM وارد یک بازه کاهشی بین 0 تا 5 درصد خواهد شد. این اتفاق از آنجایی رخ خواهد داد که تامین کنندگان DRAM قصد دارند با هدف تنظیم موجودی خود، به کاهش قیمت تراشه‌های حافظه ادامه دهند. این بدین معناست عدم تقاضا به اندازه لازم، باعث شده تولید از تقاضا پیشی بگیرد و انبار تامین کنندگان مملو از تراشه شود. به همین منظور باید با کاهش قیمت، مقداری از موجودی انبارهای خود کاهش دهند.

سطح موجودی تولیدکنندگان PC در حال حاضر بسیار بالاست چرا که مقدار قابل ملاحظه ای از این قطعات پیش از اینکه بحران کمبود تراشه آغاز شود در انبار تولیدکنندگان ذخیره شده است و بر خلاف اوایل شیوع کرونا، اکنون تقاضا از سوی بازار برای کامپیوترها، نوت بوک‌ها و دیگر گجت ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است و از سوی دیگر وضعیت کرونا در اکثر کشورهای جهان رو به بهبود است، بنابراین تقاضا برای تراشه‌های DRAM نیز نسبتا کاهش یافته است.

دیگر موضوع جالبی که در مورد موجودی DRAMها وجود دارد این است که موجودی این تراشه‌ها در ماه ژوئن برای تامین کافی به مدت 8 تا 10 هفته بوده در حالی که اکنون برای سه ماهه پایانی 2021، انتظار می‌رود موجودی تراشه‌های انبار تا 12 هفته پاسخگوی نیاز بازار باشد که دلیلی دیگر برای کاهش قیمت این محصولات است. این اتفاق خصوصا برای کاربرانی قصد ارتقا یا خرید یک PC جدید دارند مثبت و خوشآیند است.

بدون امتیاز