دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

آموزش روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) در ویندوز 11

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

چگونه حالت Airplane Mode را در ویندوز 11 روشن و خاموش کنیم؟ در این مقاله نحوه فعال و غیر فعال کردن حالت پرواز هواپیما یا همان Airplane Mode را به صورت تصویری به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، همراه سایت ما باشید.

آموزش روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) در ویندوز 11

آموزش روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) در ویندوز 11

حالت هواپیما یا همان Airplane Mode همه ارتباطات بی سیم را در سیستم ویندوز 11 شما غیرفعال می کند، که در هنگام پرواز هواپیمایی یا زمانی که می خواهید به سادگی ارتباط خود را قطع کنید مفید است.

گاهی مواقع نیاز داریم بتوانیم لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی خود را در حالت پرواز هواپیما قرار دهیم که در این صورت کار سختی نداریم زیرا در تنظیمات ویندوز 11 همه چیز در دسترس است.

در ادامه این مقاله نحوه روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) در ویندوز 11 به صورت تصویری به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، همراه سایت ما باشید.

1- Enable و Disable کردن حالت هواپیما از طریق Quick Settings

یکی از سریع ترین راه ها برای روشن یا خاموش کردن حالت هواپیما در Windows 11، منوی تنظیمات سریع یا همان Quick Settings است.

برای باز کردن آن ، روی نمادهای صدا و Wi-Fi در گوشه سمت راست پایین نوار وظیفه در کنار ساعت کلیک کنید. یا Windows+a را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

پس از باز شدن ، روی دکمه “Airplane Mode” کلیک کنید تا حالت هواپیما روشن یا خاموش شود.

اگر در منوی تنظیمات سریع دکمه حالت هواپیما را نمی بینید ، روی نماد مداد در پایین منو کلیک کنید ، “Add” را انتخاب کنید ، سپس آن را از لیست ظاهر شده انتخاب کنید.

آموزش روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) در ویندوز 11

2- روشن و خاموش کردن Airplane Mode از طریق Settings در ویندوز 11

همچنین می توانید حالت هواپیما را از برنامه Settings ویندوز فعال یا غیرفعال کنید.

برای انجام این کار ، با فشار دادن Windows+i روی صفحه کلید ، تنظیمات را باز کنید.

در تنظیمات ، به “Network & Internet” بروید ، سپس روی کلید کنار “Airplane Mode” کلیک کنید تا روشن یا خاموش شود.

اگر روی دکمه جانبی (پیکان) کنار سوییچ کلیک کنید ، می توانید تنظیمات دقیق را انجام دهید که آیا می خواهید فقط Wi-Fi یا بلوتوث را غیرفعال کنید یا حتی پس از فعال کردن حالت هواپیما ، Wi-Fi را دوباره فعال کنید.

آموزش روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) در ویندوز 11

3- فعال یا غیر فعال کردن از طریق کلید فیزیکی روی کیبورد لپ تاپ

در بسیاری از رایانه های نوت بوک ، برخی از تبلت ها و برخی از صفحه کلیدهای رومیزی ، ممکن است یک دکمه ، سوئیچ یا کلید خاصی پیدا کنید که حالت هواپیما را تغییر می دهد. گاهی اوقات یک سوئیچ در کنار لپ تاپ است که می تواند تمام عملکردهای بی سیم را روشن یا خاموش کند. یا گاهی اوقات یک کلید با یک “i” یا یک برج رادیویی و چندین موج در اطراف آن وجود دارد ، همانطور که در لپ تاپ ایسر در تصویر زیر مشاهده می کنید. (یا گاهی اوقات کلید ممکن است نماد هواپیما داشته باشد.)

فعال و غیر فعال کردن از روی کیبورد

در نهایت ، برای یافتن دکمه مناسب ، باید با دفترچه راهنمای دستگاه خود مشورت کنید ، اما بزرگترین سرنخ شما احتمالاً این است که به دنبال نمادی باشید که شبیه امواج تابشی (سه خط منحنی متوالی یا حلقه های متحد المرکز جزئی) یا چیزی مشابه آن است. موفق باشید!

امیدواریم مقاله آموزش روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) در ویندوز 11 مفید بوده باشد.

سایت ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

[ad_2]

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044