دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

برنامه تولید تراشه 2 نانومتری در کارخانه TSMC – تولید انبوه برای 2024

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

دلیل پیشرفت زیاد شرکت TSMC در سال‌های اخیر به دلیل برآورده‌ کردن نیازها و سود مشتریان بزرگ خود همانند اپل است. از طرفی مدیران این شرکت بزرگ از این سود برای توسعه علم و تکنولوژی نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند تراشه‌های پیشرفته‌تری در آینده تولید کنند و افسار بازار را در دست داشته باشند. تولید تراشه 2 نانومتری نیز یکی از این برنامه‌های این شرکت تایوانی است. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

اپل و اینتل به دنبال فناوری 3 نانومتری TSMC در سال 2022

برنامه‌های شرکت تایوانی برای تولید تراشه 2 نانومتری

طبق آخرین گزارش خبرگزاری‌های تایوانی، برنامه‌های این شرکت برای تولید تراشه‌های 2 نانومتری تصویب شده است و این شرکت در تلاش است تا این فناوری را برای تولید انبوه آیفون‌های سال 2024 استفاده کند. پیش از این‌ها گزارش شده بود که اپل سفارش تراشه‌های 3 نانومتری را ثبت کرده است با اینکه هنوز این فناوری در این شرکت تایوانی پیاده سازی نشده است. بنابراین جای تعجب ندارد که برای تراشه‌های 2 نانومتری هم نقشه‌هایی در سر داشته باشند. از طرفی TSMC اعلام کرده است که از سال 2023 آزمایش تراشه‌های جدید خود را آغاز خواهد کرد و اگر همه چیز طبق نقشه‌ی آن‌ها پیش برود، در سال 2024 در گوشی‌های هوشمند آیفون مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ممکن است این چیپست با نام A17 Bionic در آیفون‌ها استفاده شود و از طرفی هم برای تولید انبوه مک و آیپدهای نسل آینده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این غول تایوانی توانسته تا با اختلاف از مابقی تولید کننده‌های محصولات نیمه هادی پیش بیوفتد اما هنوز هم در تلاش است تا به یکه تازی در این عرصه ادامه دهد. طبق گزارشات قبلی، اپل و TSMC در راستای توسعه‌ی این تراشه با هم همکاری نزدیکی دارند و اپل پیش از این‌ها سفارش آن را به شرکت تایوانی داده بود.

با وجود کمبود تراشه در دوران کرونا، شرکت تایوانی مجبور شده تا سفارشات تراشه شرکت اپل را در اولویت قرار دهد (به دلیل قراردادهای پر سود اپل با این شرکت) و همین موضوع هم موجب تولید بدون مشکل آیفون‌ها شد. اگر این موضوع در سال 2024 تکرار شود، شاهد برتری بلامنازع این شرکت خواهیم بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)