دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

داشتن سایت چه سودی دارد ؟ همراه با دلایل نیاز به سایت

داشتن سایت چه سودی دارد

فهرست عنوان محتوای صفحه

رونق کسب و کارها مبتنی بر فروش با حضور مشتریان است اما در حال حاضر به دلیل ذیق وقت و عدم امکان حضور در تمامی بازارها با پدیده ای به نام حضور آنلاین مواجه هستیم که سهم آن در بسیاری از کسب و کارها بسیار ناچیز است زیرا یک پل ارتباطی نیاز دارد به نام وبسایت اما باوجود هزینه های نسبتاً پایین آن بسیاری از مشاغل با آن بیگانه هستند. در ادامه با دیتکو همراه باشید تا بررسی کنیم داشتن سایت چه سودی دارد و دلایل نیاز به سایت چیست ؟ سپس آینده کسب و کارهای اینترنتی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

چرا باید سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشیم

امروزه با توسعه شهری، افزایش وسائط نقلیه، آلودگی، محدودیت زمان و شلوغی فعالیتها، حضور مشتری در محل کسب شما مشکلات فراوانی برایش به همراه خواهد داشت از جمله تحمل ترافیک، کمبود پارکینگ، صرف زمان، محدودیت ساعت کاری و عدم اطلاع از قیمتها را میتوان اشاره کرد.
فروشنده نیز عمدتاً بخاطر اجاره بها، تغییر لحظه ای قیمتها، هزینه نیرو و بسیاری موارد دیگر گاهاً تحمل پاسخگویی به همه مشتریان خود را ندارد. از طرفی اگر مشتریان زیادی به شرکت، دفترکار یا مغازه شما مراجعه کنند ولی شما فرصت پاسخگویی به آنها را نداشته باشید در نتیجه کسب و کارتان محکوم به شکست خواهد بود زیرا این رضایت مشتری است که باعث افزایش حضور او، خرید محصول و در نهایت کسب درآمد شما می شود، اینها صرفا بخشی از دلایل نیاز به سایت می باشند. در ادامه پاسخ به این سوال که داشتن سایت چه سودی دارد را با مثال بیان می کنیم.

 

مثالهای عینی از فواید فناوری برای کسب و کارها

اکنون در عصر فناوری اطلاعات زندگی می کنیم که سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار بالاست و هر لحظه با تغییری شگرف روبرو می شویم، همین چند ساله پیش فیلم و نرم افزارها روی سی دی بودند اما به یکباره نسل جدیدی از لوازم ذخیره سازی مانند حافظه فلش وارد بازار شد و این ابزار پر سود و فایده به سرعت گسترش یافت طوری که تقریباً اثری از سی دی دیده نمی شود.
همین چند وقت پیش برای خرید مجوز یک تاکسی تلفنی با زنگ خور بالا باید بیش از 100 میلیون تومان هزینه می کردیم اما حالا با حضور نرم افزارهای تاکسی اینترنتی مانند اسنپ دیگر کسی حاضر نیست حتی به رایگان مجوز تاکسی تلفنی دریافت کند. امروزه منافع و فواید فناوری برای کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست و نتایج آن که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شده را می توان حافظه فلش و اسنپ بعنوان مثالهای عینی مشاهده کرد.

 

واحدهای تجاری پر رفت و آمد آری یا خیر !

اگر مصمم به خرید یا اجاره یک واحد تجاری پر رفت و آمد در یک مجتمع تجاری بزرگ باشید مسلما باید هزینه های گزافی برای خرید یا اجاره پرداخت کنید! فرض می کنیم این واحد در اختیار شماست و روزانه 1000 نفر به آن مراجعه می کنند آیا وقتی 10 نفر همزمان وارد شوند شما به تنهایی قادر به پاسخگویی آنها هستید ؟ برای ورود 100 نفر همزمان چه تدبیری اندیشیده اید؟
بنظر شما با افزایش بازدیدکنندگان، اضافه کردن مکان و نیرو توجیه اقتصادی دارد ؟ آیا صرفا باید به فکر درآمد باشیم یا همزمان به فکر کاهش هزینه ها نیز باید بود ؟ مطمئناً هر فرد یا شرکتی که صاحب کسب و کار مستقلی است یکی از دغدغه های اصلی را در کاهش هزینه های شغلی خود می داند و همه سرمایه خود را صرف اضافه کردن واحد تجاری پر رفت و آمد نمی کند، راه حل ساده داشتن سایت می باشد که به دلیل کاهش هزینه، زمان و نیرو می تواند سود آور باشد، اینها بخشی از دلایل نیاز به سایت است. در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم که وبسایت چیست و داشتن سایت چه سودی دارد ؟

 

وب سایت چیست و چه مزایا و فوایدی دارد

وب سایت (website) در لغت به معنی سایت اینترنتی است و بصورت جداگانه (web) یعنی تار عنکبوت و (site) یعنی جا و مکان اما در عمل به مجموعه ای از صفحات اینترنتی و لینک هایی گفته می شود که در هم تنیده شده و همه باهم در ارتباط هستند، آنها توسط یک نام دامنه (domain) که همان اسم سایت است به اشتراک گذاشته می شوند و در نهایت به آن سایت یا وبسایت گفته می شود. نکته مهم، ویژگی های داشتن سایت هست که آنرا تبدیل به یک فناوری برتر و قدرتمند در عصر حاضر نموده است بهمین خاطر داشتن سایت کم سود و منفعت ندارد و می تواند کسب و کار شما را رونق دهد.
مقالات مرتبط : نام دامنه چیست ؟ بهمراه معنی domain و راهنمای خرید دامنه
یکی از مهمترین دلایل نیاز به سایت اینترنتی فعالیت شبانه روزی و بدون وقفه است زیرا بدلیل ماهیت غیر انسانی و ماشینی تقریبا هیچوقت نیاز به استراحت ندارد و هر لحظه اراده کنید می توانید وارد آن شوید بدون هیچگونه محدودیت زمانی اما در مقابل کسب و کارهای فیزیکی که باید در آن حضور یافت دارای محدودیت زمانی مثلا از 8 صبح تا 18 عصر هستند.
یکی از دلایل دیگر نیاز به سایت که آنرا تبدیل به یک ابزار کارآمد، مفید و پر سود نموده است ظرفیت پذیرش بازدید کنندگان است بدین معنا که اگر در یک لحظه همزمان صدها نفر وارد آن شوند هیچ مشکلی در پاسخگویی نخواهد داشت البته یادآوری این نکته ضروری است که فضای ذخیره سازی یا به عبارتی هاستینگ نیز نقش مهمی در ظرفیت بازدید از سایت دارد یعنی هر میزان هاستینگ قوی تری داشته باشیم ظرفیت بازدید بالاتری خواهیم داشت برای مثال هم اکنون سایت گوگل به تنهایی روزانه میزبان 6 میلیارد جستجو است و این عدد، اندکی از تعداد کل انسانهای روی زمین کمتر است!
همانگونه که ملاحظه نمودید دلایل نیاز به سایت و این سوال که داشتن سایت اینترنتی چه سودی دارد تقریبا پاسخ داده شد البته ما صرفا به چند مزیت مهم آن اشاره کردیم اما دلایل اصلی آنرا توضیح دادیم. اکنون با دیتکو همراه باشید تا آینده سایت های اینترنتی را بررسی کنیم.
مقاله مرتبط : هاستینگ چیست ؟ انواع هاست و نحوه راه اندازی هاستینگ

پیش بینی آینده کسب و کارهای اینترنتی و سنتی

اگر نگاهی به آمارها بیاندازیم متوجه خواهیم شد جمعیت جهان از حدود 6 میلیارد نفر در سال 2000 به حدود 8 میلیارد نفر در حال حاضر رسیده است بهمین خاطر رشد جمعیت، عاملی برای گسترش بیکاری شده است و اغلب دولت ها با مشکل اشتغال به کار مردم در کشورها مواجه هستند، از طرفی بسترهای فیزیکی ایجاد اشتغال پایدار هر روز محدودتر و کمتر می شود زیرا قیمت زمین و املاک تجاری چه بلحاظ خرید و چه بلحاظ اجاره بها افزایش چشمگیری داشته است و تجهیزات یا مواد اولیه نیز هر روز گرانتر می شود ولی قدرت و توانایی مالی اغلب مردم کاهش یافته است بنابراین راه اندازی مشاغل آزاد مبتنی بر مکان فیزیکی گران تمام می شود.
اما دولت ها برای مثبت نشان دادن کارنامه خود مجبور به ایجاد اشتغال هستند و باید راه را برای افراد جوامع خود هموار نمایند تا بتوانند بیکاری را مهار کنند پس از هر ایده ای برای اشتغال استقبال می کنند لذا در اکثر کشورها فرایند صدور مجوز های کسب و کارها برای مردم تسهیل شده تا اشتغال به کار ساده و آسان شود اما بدلیل رشد جمعیت و هزینه های سنگین تبلیغاتی، معرفی همه مشاغل در جایگاه های موثر و پر بازدید مانند بیلبوردها و تلوزیون امکان پذیر نیست و آینده اغلب کسب و کارها با ابهام مواجه خواهد شد.
شاید اگر از فناوری صرف نظر کنیم پیش بینی آینده کسب و کارهای سنتی قابل تخمین باشد اما با حضور فناوری ها در بستر اینترنت مانند سایت ها و فروشگاه های آنلاین و اینترنتی دیگر ورق برگشته است و هر فردی با داشتن وبسایت می تواند با هزینه ای اندک شروع به تبلیغاتی گسترده نماید فقط کافی است با دیجیتال مارکتینگ دوست شویم سپس با دو بازوی سایت بهمراه دیجیتال مارکتینگ شروع به معرفی خدمات، محصولات و برند خود در موتورهای جستجوگر عظیم جهان مثل گوگل نماییم.

مقالات مرتبط : سئو و دیجیتال مارکتینگ
با این توضیحات به سادگی می توان فهمید فناوری به کمک مشاغل سنتی آمده است و آینده کسب و کارهای اینترنتی را رقم خواهد زد کما اینکه در همین لحظه میلیون ها سایت اینترنتی در حال فعالیت و کسب درآمد هستند.

طراحی سایت چقدر هزینه دارد ؟

برای اینکه بدانید طراحی سایت چقدر هزینه دارد ابتدا باید پیش نیازهای سایت را بشناسید و در مورد آنها اطلاعات حداقلی کسب کنید سپس متوجه خواهید شد هزینه ریالی در سایت کمترین نقش را خواهد داشت و بیشترین نقش مربوط به قالب و محتوای مشتری پسند سایت می باشد! برای این منظور مقاله ذیل با عنوان طراحی سایت چقدر هزینه دارد و مراحل طراحی سایت چیست را حتما مطالعه نمایید تا قیمت طراحی سایت مشخص شود.

طراحی سایت چقدر هزینه دارد ؟ مراحل طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044