دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

سهم بازار پردازنده AMD به نزدیک 17 درصد رسید – بالاترین میزان از سال 2006

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

با توجه به جدیدترین گزارشات، سهم بازار پردازنده AMD به نزدیک 17 درصد رسید تا چیپ‌های x86 این شرکت در نیمه دوم 2021 رکوردی را ثبت کنند که از سال 2006 بی سابقه است. بدون شک روند مثبتی که تیم سرخ در پیش گرفته می‌تواند به این کمپانی برای پیشرفت و رقابت بیشتر کمک کند. هر چند امیدواریم که شاهد محصولات و بخصوص قیمت گذاری‌های بهتری باشیم.

برای فصل دوم 2021، Mercury Research گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد کمپانی AMD به سهم بازار جهانی 16.9 درصد از پردازنده‌های x86 دست یافته است. این یعنی 0.8 درصد افزایش ترتیبی و 7.3 درصد افزایش سال به سال. چنین میزانی در 15 سال گذشته برای تیم سرخ در سهم بازار چیپ‌های x86 سابقه نداشته است.

سهم بازار پردازنده AMD به نزدیک 17 درصد رسید

سهم بازار پردازنده‌های x86 تیم سرخ حالا به 15.8 درصد رسیده که 0.7 درصد افزایش از فصل گذشته و 4.1 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را به همراه دارد. سهم بازار پردازنده‌های x86 سرور نیز به 11.6 درصد رسیده که 0.8 درصد نسبت به فصل قبل و 4.7 درصد نسبت به سال پیش بیشتر شده است.

همچنین اشاره شده که اگر AMD تمرکز بیشتری روی بازار پردازنده‌های پایین رده داشت، می‌توانست سهم بازار بسیار بیشتری را بدست آورد. در حقیقت تیم سرخ عرضه چیپ‌های ارزان قیمت (با حاشیه سود پایین) را کاهش داده تا قادر باشد پردازنده‌های گران‌تر (با حاشیه سود بالاتر) را به بازار عرضه نماید.

محصولات AMD

در هر صورت به نظر می‌رسد که تیم سرخ حداقل از نظر مالی وضعیت بسیار بهتری را نسبت به سال‌های گذشته سپری می‌کند. البته امیدواریم بجای آن که دو تیم سرخ و آبی بیشتر به دنبال راهکارهای نامناسب باشند، به رقابت سالم و جذاب بپردازند تا کاربران و مشتریان نیز محصولات به روزتر و بهتری را دریافت نمایند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)