دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

عرضه محدود گوشی گلکسی S22 با چیپست اگزینوس 2200

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

اخبار ضد و نقیض از به مشکل برخوردن سامسونگ با چیپست اگزینوس 2200 به گوش می‌رسد. ظاهرا سامسونگ با چیپست اگزینوس 2200 که اولین چیپ بومی خود این شرکت با پردازنده گرافیکی AMD است با مشکلاتی مواجه شده است. این امر موجب شده تا سامسونگ تصمیم به ارائه محدود گوشی گلکسی S22 با تراشه اگزینوس 2200 آن هم تنها در برخی بازارهای خاص بگیرد. بنابراین شاهد فروش گسترده گوشی‌های گلکسی S22 با تراشه کوالکام خواهیم بود.

جایگزینی اسنپدراگون با اگزینوس 2200

تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ که دارای پردازنده گرافیکی AMD است، در ابتدا بسیار امیدوارکننده ظاهر شد. اما به تازگی طبق گفته Tipster Tron به نظر می‌رسد ممکن است شاهد تعویق عرضه آن باشیم. ظاهراً چیپست های جدید LPE سامسونگ (Low Power Early) با فرایند 4 نانومتری ساخته می‌شود که معادل شبکه 5 نانومتری (Low Power Plus)LPP است. در حالی که گفته می‌شود اسنپدراگون 898 در شبکه 4 نانومتری LPX این شرکت ساخته می شود. به همین دلیل ممکن است در میزان تولید این دو چیپس تفاوتی وجود داشته باشد.

انتظار مشتریان برای Exynos 2200

در حال حاضر مشخص نیست چرا سامسونگ برای تولید چیپست اگزینوس 2200 و اسنپدراگون فرآیندهای تولید مختلفی را انتخاب کرده است، اما ممکن است این موضوع به مسائل عملکردی چیپست‌ها مربوط باشد. اگر عرضه سری گلکسی S22 با تراشه اگزینوس 2200 واقعاً محدود باشد احتمالاً  باعث نارضایتی مشتریان شرکت سامسونگ می شود. چرا که اکثر آنها منتظر خریداری گلکسی S22 با چیپست اگزینوس 2200 خود سامسونگ بودند.

دلیل اصلی تقاضای مشتریان برای دریافت گلکسی نسخه اگزینوس 2200 عملکرد چشمگیر این چیپست بوده است. طبق اطلاعاتی که در گذشته از این چیست به دست آمده است، این چیپست توانسته با پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای AMD mRDNA2 در یک آزمایش گرافیکی تراشه A14 Bionic اپل را پشت سر بگذارد که نتایج بسیار خوبی است.

متاسفانه اگر اظهارات Tron در رابطه با کمبود نسخه گلکسی S22 مجهز به چیپست اگزینوس 2200 در بازار واقعیت داشته باشد، نمی توان امید زیادی برای به دست آوردن این نسخه از گلکسی S22 در بازارهای مختلف داشت و عرضه آن به برخی بازارهای هدف محدود می‌شود. تنها باید امیدوار بود که تا آن زمان مشکلات به وجود آمده برای تراشه اگزینوس 2200 توسط سامسونگ برطرف بشود.

مطالب مربوط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)