دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

ناکتوا بازه زمانی عرضه پردازنده های Alder Lake اینتل را لو داد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

فرقی نمی‌کند طرفدار اینتل باشید یا AMD، در هر صورت اگر شیفته کامپیوتر و سخت افزار باشید این روزها برای از راه رسیدن نسل جدید پردازنده‌های اینتل لحظه شماری میکنید. همه منتظریم تا ببینیم پردازنده های جدید اینتل ناجی غول آبی می‌شوند یا خیر. به واسطه موفقیت‌های عظیم رایزن های AMD، اینتل به یک موفقیت بزرگ در بازار پردازنده نیاز دارد و سری Alder Lake همان سلاحیست که اینتل باید با آن رقابت با AMD را مجددا به طور شایسته‌ای ادامه دهد. مسلم است که پردازنده‌های جدید اینتل همین امسال وارد بازار می‌شوند اما غول تراشه سازی جهان هنوز زمان دقیقی را برای این اتفاق اعلام نکرده است. هر چند ناکتوا، سازنده بزرگ تجهیزات خنک کننده کامپیوتر به بازه زمانی عرضه پردازنده های Alder Lake اشاره کرده است. همراه ما باشید.

بازه زمانی عرضه پردازنده های Alder Lake اینتل

ناکتوا امسال اعلام کرد که به کاربرانی که از کولرهای فعلی این کمپانی استفاده می‌کنند، با عرضه پردازنده‌های Alder Lake اینتل کیت های نصب کولرهای خود برای سوکت LGA1700 را به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار خواهد داد. این سازنده سرشناس کولرهای پردازنده باری دیگر بر تعهد خود تاکید کرده و اعلام کرده است کیت‌های نصب جدید در اواسط ماه اکتبر در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. در واقع ناکتوا با این کار به صورت غیر مستقیم زمان عرضه نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ اینتل را نیز مشخص کرده است.

با کیت نصب LGA1700 که ناکتوا به رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد، اکثر کولرهای این شرکت از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی خواهند کرد. به گفته ناکتوا حتی کولرهایی که در سال 2005 توسط این کمپانی عرضه شده اند می‌توانند با این کیت بر روی نسل جدید نصب شوند که احتمالا جذاب‌ترین بخش از خبر عرضه کیت نصب ناکتوا محسوب می‌شود. به گفته این کمپانی، این کیت از اواسط ماه اکتبر در آمازون با هزینه خدمات تنها 7.9 دلار به فروش خواهد رسید. بدیهی است که کمپانی قبل از عرضه پردازنده‌های اینتل کیت‌های نصب را عرضه نمی‌کند پس به احتمال زیاد، در همان بازه زمانی شاهد عرضه پردازنده‌های نسل جدید اینتل خواهیم بود.

کیت های رایگان ناکتوا برای سوکت LGA1700

کاربران ناکتوا برای دریافت کیت‌های رایگان NM-i17xx-MP83 و NM-i17xx-MP78 SecuFirm2 LGA 1700 برای کیت‌های 83 و 78 میلی متری باید به به شرکت مراجعه کرده و مدرکی مبنی بر خرید یک پردازنده LGA1700 یا مادربرد LGA1700 ارائه دهند. لازم به ذکر است کاربرانی که از نسخه های تماما مشکی رنگ ناکتوا استفاده می‌کنند کیت های مشکی رنگ دریافت خواهند کرد. علاوه بر عرضه کیت‌های ارتقا، سازنده اتریشی در تلاش است که کولرهای جدید با مکانیزم نصب مناسبی از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی کنند. همچنین کمپانی در آماده سازی نسخه chromax.black کولرهای NH-L9i-17xx و NH-L9i-17xx خود برای پلتفرم LGA1700 است و قصد دارد از ماه اکتبر فروش آنها را آغاز کند. به دلیل محدودیت‌های شدید سازگاری، ارتقا کولرهای سری NH-L9i با استفاده از کیت‌هایی که بعدا وارد بازار می شوند غیر ممکن است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)