دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

پیشتازی سامسونگ در بازار SSD در سه ماهه دوم 2021

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

حافظه‌های SSD به سرعت در حال همه گیر شدن هستند و آمار فروش بسیار بالای این ذخیره سازها بر این مسئله صحه میگذارد. این روند در سه ماهه دوم سال 2021 نیز ادامه داشته که با تداوم پیشتازی سامسونگ در بازار SSD همراه بوده است. همچنین تعداد SSDهای عرضه شده در سه ماهه گذشته نسبت به سه ماهه قبل از آن تقریبا 200 هزار واحد افزایش یافته و از 99.4 میلیون درایو به 99.6 میلیون درایو افزایش یافته است. از همان نسل‌های اول، SSDها دارای برتری‌های قابل توجهی نسبت به هارد دیسک‌های قدیمی بودند، اما قیمت بالای این درایوها باعث جلوگیری از همه گیر شدن آن میشد. در سال‌های اخیر با افزایش تقاضا و تولید و کاهش هزینه‌ها، قیمت SSDها بسیار معقول شد و همین برای استفاده گسترده این درایوهای پرسرعت کافی بود.

پیشتازی سامسونگ در بازار SSD

امروزه از درایوهای SSD در بخش‌های مختلف، از گیمینگ گرفته تا مصرف کنندگان عادی و شرکت های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال ذخیره سازی در ظرفیت های بسیار بالا فقط بر روی هارد دیسک‌ها مقرون به صرفه می‌باشد. به همین دلیل اگر چه در بازار مصرف کنندگان عادی و گیمینگ فروش SSDها از هارد دیسک سبقت گرفته اما دیتاسنترها همچنان از هارد دیسک برای آرشیو اطلاعات حجیم خود استفاده می‌کنند. همین باعث شده تا تقریبا 351 اگزابایت هارد دیسک در مقابل 68 اگزابایت SSD روانه بازار شود.

در مورد برترین سازندگان درایوهای SSD همانگونه که می‌توانید پیش بینی کنید، سامسونگ با اختلافی قابل توجه برترین تولید کننده و فروشنده SSD در جهان است. غول کره‌ای عملکرد خیره کننده‌ای در سه ماهه نخست و دوم سال جاری داشته و 34.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و 24.9 درصد از کل SSDهای به فروش رفته ساخت این کمپانی بوده‌اند. بعد از سامسونگ، وسترن دیجیتال با سهم 18.8 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته و Kioxia با سهم 12.6 درصد رتبه سوم را از آن خود کرده است. در حال حاضر سامسونگ برترین کمپانی در زمینه تولید حافظه های فلش NAND محسوب می‌شود.

در بین SSDهای موجود در بازار، مدل های M.2 مقرون به صرفه‌ترین نوع درایوهای جامد هستند که به لطف ابعادی که دارند، قابلیت استفاده در دستگاه‌های مختلف مانند لپ تاپ‌ها و حتی کنسول‌های بازی نسل جدید مانند پلی استیشن 5 دارند. فروش SSDهای تجاری به اندازه نمونه‌های رده مصرف کنندگان بالا نیست و در سه ماهه دوم 2021 تقریبا فقط 13 میلیون از این نوع درایوها به فروش رسیده است. فروش SSDهای SAS به دلیل دستاوردهای تکنولوژیکی کمی که در سال 2021 داشته‌اند چندان بالا نبوده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)