دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

ایدیتا از رم های DDR5 با فرکانس 12600 مگاهرتز رونمایی کرد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

با عرضه رم‌های نسل بعد فاصله چندان زیادی نداریم و همزمان با عرضه پلتفرم نسل جدید اینتل، شاهد عرضه حافظه‌های رم نسل جدید نیز از سوی سازندگان پرشمار حافظه در سراسر جهان خواهیم بود. ایدیتا از جمله سازندگان مطرح حافظه و تجهیزات ذخیره سازی به شمار می رود که برای حضور قدرتمند در بازار رم های DDR5 آمادگی کامل دارد. سازنده تایوانی امروز در رویدادی آنلاین اقدام به رونمایی از محصولات متنوعی کرد. از جمله اولین سری از رم های DDR5 با فرکانس 12600 مگاهرتز که همان طور که به نظر می‌رسد، سرعت فوق العاده بالایی دارند. همچنین ایدیتا محصولات جذاب دیگری مانند SSDهای پرسرعت نسل چهارم، SSDهای اکسترنال، کارت خوان حافظه و … را نیز معرفی کرد.

رم های DDR5 با فرکانس 12600 مگاهرتز ایدیتا

در این رویداد ایدیتا دو ماژول DDR5 را به نمایش گذاشت که یکی از این ماژول‌ها از حداکثر فرکانس 8400 مگاهرتز و حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت برای هر ماژول برخوردار بود که در نرخ 1.1 ولت فعالیت می کند. این بالاترین فرکانسی است که از سوی یک سازنده رم برای حافظه های DDR5 تا اینجای کار اعلام شده و به مراتب بیشتر از سرعت رم‌های دیگر تولید کنندگان حافظه مانند سامسونگ، کروشال و SK Hynix است. اما این پایان کار نیست. ماژول DDR5 بعدی که ایدیتا نمایش داد، فوق العاده سریع‌تر از نمونه نخست بود. این ماژول قادر است با حداکثر فرکانس 12600 مگاهرتز به فعالیت بپردازد و در واقع سریع‌ترین حافظه DDR5 معرفی شده تا به امروز محسوب می‌شود. ایدیتا در نظر دارد این سری از حافظه‌های خود را تحت برند گیمینگ خود یعنی XPG برای سیستم‌های حرفه‌ای گیمینگ روانه بازار کند.

ایدیتا هنوز صحبتی راجع به قیمت یا زمان عرضه حافظه‌های DDR5 خود نکرده اما بعید است که مدل‌های با فرکانس بسیار بالا از این حافظه‌ها امسال یا حتی سال آینده به دست علاقمندان برسند. همان طور که در نسل فعلی، حافظه‌های DDR5 بسیار پرسرعت در اواخر نسل از راه رسیدند، شاید چند سالی با عرضه نمونه‌های فوق العاده سریع رم‌های DDR5 فاصله داشته باشیم.

بدون امتیاز