دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

رونمایی سامسونگ از Exynos W920 – اولین پردازنده 5nm پوشیدنی

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

تنها چند ساعت پیش از آغاز رویداد Unpacked شرکت سامسونگ، این کمپانی از  Exynos W920 رونمایی کرد، اولین تراشه 5 نانومتری مخصوص گجت‌های  پوشیدنی که در دل Galaxy Watch4 و Galaxy Watch 4 Classic قرار می‌گیرد و در آینده کارآیی بسیار بالایی نسبت به مدل‌های قبلی نشان خواهد داد. 

قویتر و سریعتر از گذشته

Exyone W920 کسی را غافلگیر نکرده است، چرا که هفته‌هاست به عنوان تراشه‌ی ساعت‌های هوشمند سامسونگ یعنی Galaxy Watch4 و Galaxy Watch4 Classic معرفی شده بود، اما حالا به صورت رسمی از آن رونمایی شده است. در بیانیه مطبوعاتی تیم Exynos سامسونگ، وعده 20 درصد عملکرد پردازنده بالاتر و همچنین 10 برابر سرعت گرافیک بیشتر از نسخه قبلی خود را داده است، که منظور همان تراشه Exynos 9110 در Galaxy Watch3 است. 

Exynos در مقابل Snapdragon 

در حالی که تراشه Exynos 9110 هنوز در فرایند 10nm و تراشه Snapdragon Wear 4100 در فرایند 12nm ساخته می‌شود، Exynos W920 به عنوان اولین تراشه 5nm برای گجت‌های پوشیدنی، نوید بخش بازدهی بیشتر و در نتیجه مصرف بهینه انرژی است. وظیفه مدیریت صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز بر عهده‌ی یک پردازنده‌ی کمکی است، که برای حالت نمایشگر همیشه روشن استفاده می‌شود تا از راه‌اندازی غیر ضروری از حالت خواب “SleepMode” جلوگیری کند. یک Cortex-M55 ویژه مسئول این امر است. 

Exynos W920 دارای دو هسته Cortex-A55 همراه با پردازنده گرافیکی Mali G68 است که می‌تواند نمایشگر ساعت هوشمند را با حداکثر رزولیشن 540 * 960 کنترل کند. همچنین مودم 4G Cat.4 LTE و پشتیبانی از GPS نیز از دیگر مشخصات آن است.  

به گفته‌ی سامسونگ نسل بعدی Galaxy Watch4 بر اساس سازگاری با سیستم عامل جدید Google Wear OS  معروف به Wear OS 3.0 ساخته شده است. Qualcomm نیز به زودی مجبور به تغییر رویه‌ی خود در تولید تراشه می‌شود، زیرا Snapdragon Wear 4100 دیگر جوابگوی نسل بعدی گجت‌های پوشیدنی نیست. 

هر چند در مراسم Unpacked امسال دیگر خبری از معرفی عضوی جدید از خانواده NOTE نیست اما این موضوع از جذابیت‌های این رویداد کم نمی‌کند چراکه باید منتظر معرفی ساعت‌های جدید هوشمند سامسونگ و در کنار آن نیز گوشی‌های تاشو 3 Z Flip و همچنین 3 Z Flode باشیم و تازه بعد از این می‌توان به توانایی‌ها ویژگی‌های دقیق این محصولات جدید سامسونگ پی برد.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)