دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

سازندگان مادربرد برای کمک به سازگاری با ویندوز 11 دست به کار شدند

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

نیاز به TPM 2.0 که یک راهکار امنیتی سخت افزاری و مورد نیاز برای ویندوز 11 می باشد باعت سردرگمی بسیاری از کاربران PC شده است. سوال اکثر کاربران اینجاست که آیا سیستم آنها با ویندوز 11 سازگاری دارد یا خیر، آیا نیاز به خرید ماژول TPM 2.0 است و اگر مادربرد آنها از این ویژگی پشتیبانی نکند تکلیف چیست؟ خبر خوب این است که ایسوس و ازراک به عنوان دو سازنده بزرگ مادربرد بروزرسانی‌هایی برای بایوس مادربردهای خود منتشر کرده که به سازگاری با ویندوز 11 کاربران را یاری می‌رساند. توسط این آپدیت های بایوس، قابلیت TPM به طور پیشفرض بر روی مادربرد فعال می‌شود. هر چند شاید بسیاری از کاربران اقدام به این کار به صورت دستی کرده باشند.

کمک مادربردسازان با آپدیت بایوس به سازگاری با ویندوز 11

مادامی که قابلیت TPM در بایوس مادربرد شما فعال نباشد، مایکروسافت اجازه نصب ویندوز 11 را به شما نخواهد داد. در صورتی که سیستم شما از پلتفرم‌های نسل جدید باشد به طور حتم از TPM 2.0 پشتیبانی م‌کند اما مسئله اینجاست که این بخش در بایوس مادربردها به طور پیشفرض غیر فعال است. اگر چه فعال کردن دستی آن کار نسبتا ساده‌ای است، اما محیط کاربری بایوس مادربرد سازندگان مختلف مانند ایسوس، ازراک، گیگابایت یا MSI با یکدیگر متفاوت است که می‌تواند مقداری کاربران را سردرگم کند.

جدیدترین ورژن بایوس مادربردهای ایسوس که در سایت این سازنده تایوانی برای دانلود در دسترس کاربران است، باعث می شود قابلیت TPM 2.0 بر روی تمامی مادربردهای این کمپانی فعال شود تا تائیدیه پشتیبانی از ویندوز 11 را دریافت کنند. ضمنا اگر برای دانلود و بروزرسانی بایوس مادربرد خود مشکل دارید، ایسوس آموزش فعال سازی TPM را به صورت دستی نیز در وب سایت خود توضیح داده است.

ازراک نیز عرضه آپدیت بایوس را با هدف فعالسازی پیشفرض TPM در مادربردهای خود از امروز آغاز کرده است. در حال حاضر که این مطلب نوشته می شود، گیگابایت و MSI فعلا این روند را در پیش نگرفته اند اما این دو کمپانی پیش تر لیست مادربردهای خود را که از ویندوز 11 پشتیبانی می کنند منتشر کرده اند. بعد از فعالسازی TPM در بایوس، کاربران ویندوز 10 می توانند از مسیر Windows Security > Device Security > Security Processor مشخصات TPM را مشاهده کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)