دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

چین با قدرت می‌تازد – رکورد عرضه تراشه های چینی در ماه جولای شکسته شد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

تراشه سازان چینی موفق به ثبت رکورد جدیدی در عرضه تراشه های چینی شده اند و این موفقیت به واسطه افزایش عرضه تراشه در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن به دست آمده است. بدین ترتیب بالاترین تعداد تراشه‌ای که توسط سازندگان چینی در یک ماه به بازار عرضه شده، به ثبت رسیده است. روزانه در چین بیش از 1 میلیارد IC تولید می‌شود، با این حال مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا تولیدات داخلی چین در این زمینه، از مقدار واردات سبقت بگیرد.

رکوردشکنی در عرضه تراشه های چینی

تولیدکنندگان چینی تراشه، از جمله تراشه های 3D NAND، DRAM و اجزای منطقی در ماه جولای موفق به عرضه 31.6 میلیارد تراشه شده‌اند که در مقایسه با جولای سال گذشته، 41.3 درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر تراشه سازان چینی روزانه بیش از 1 میلیون واحد تراشه تولید کرده‌اند که مقدار خیره کننده‌ای است. به منظور مقایسه، در ماه ژوئن 30.8 میلیون تراشه توسط سازندگان چینی عرضه شده بود و آمار مربوط به ماه می نیز در حدود 30 میلیون تراشه بود.

طبق آمار National Bureau of Statistics، تراشه سازان چینی امسال به طور مجموع 203.6 میلیون تراشه تولید کرده‌اند. با این مقدار، چین رشد سالیانه 47.3 درصدی را به ثبت رسانده که با توجه به اینکه کمپانی‌هایی مانند SMIC در تامین تجهیزات مورد نیاز از کمپانی‌های امریکایی با توجه به بودن در لیست تحریم‌های امریکا، با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجهند، می‌توان گفت عملکرد صنعت تراشه چین خیره کننده بوده است. صنعت تراشه چین همواره به شکلی با یارانه‌های دولتی فعالیت کرده که باعث ظهور هزاران طراح تراشه بومی شده است.

با این حال تولیدکنندگان چینی هیچ گاه موفق نشده‌اند رقابت نزدیکی با تراشه سازان امریکایی یا حتی تایوانی داشته باشند، به همین دولت چین تصمیم گرفته بر روی حمایت از تعداد مهمی از تراشه سازان خود مانند SMIC و Hua Hong تمرکز کند تا سازندگان کوچک‌تر یا ورشکسته شوند یا توسط کمپانی‌های اصلی تصاحب شوند. به طور مثال کمپانی HiDM اخیرا یکی از کارخانه‌های نیمه کاره خود را با ارزش 260 میلیون دلار به Rongxin Semiconductor واگذار کرد. با وجود تحریم‌های امریکا، SMIC، بزرگترین سازنده تراشه در چین موفق به افزایش ظرفیت تولید خود در سال جاری شده چرا که تقاضا برای تراشه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)