دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

گرافیک مرموز AMD Navi 21 با 8 گیگابایت حافظه مشاهده شد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

یک کارت گرافیک مرموز AMD Navi 21 با 8 گیگابایت حافظه در دیتابیس UserBenchmark مشاهده شده که عجیب به نظر می‌رسد. این نمونه توسط Komachi پیدا شده و به نظر می‌رسد روی یک پلتفرم دسکتاپ تست شده است.

اگر تعجب می‌کنید که چرا چنین چیزی جالب است باید بگوییم سه کارت گرافیک Radeon RX 6000 بر پایه چیپ Navi 21 وجود دارد که همگی 16 گیگابایت حافظه GDDR6 در اختیار دارند. این نمونه می‌تواند مدل یا پیکربندی کاملا جدیدی باشد که میزان ظرفیت حافظه را به نصف کاهش داده و چند احتمال برای آن وجود خواهد داشت.

کارت گرافیک مرموز AMD Navi 21 با 8 گیگابایت حافظه در UserBenchmark

کارت گرافیک مرموز AMD Navi 21 با 8 گیگابایت حافظه در UserBenchmark

براساس لیست دیتابیس، گرافیک Radeon RX 6000 بر پایه Navi 21 روی یک سیستم دسکتاپ با پردازنده Ryzen 7 2700X و مادربرد MSI X470 Gaming Plus تست شده است. این تایید می‌کند که پیکربندی برای یک کارت گرافیک مجزاست و خبری از گرافیک تعبیه شده که احتمالا یک نسخه موبایل باشد نیست. اگر چه نمی‌تواند احتمال نمونه موبایلی بودن آن را کاملا رد کرد.

کارت گرافیک مرموز AMD Navi 21 با 8 گیگابایت حافظه در UserBenchmark

این مدل خاص Radeon RX 6000 ظاهرا کمی کُندتر از Radeon RX 6800 (نسخه غیر XT) می‌باشد که نشان می‌دهد یا از پیکربندی تقلیل یافته استفاده می‌کند یا سرعت کلاک آن کاهش یافته است. اگر این کارت گرافیک متعلق به پلتفرم دسکتاپ باشد شاید شاهد نسخه‌ای مخصوص تولید کنندگان هستیم ولی در عین حال ممکن است این مدل برای بازار آزاد عرضه شود تا خلاء بین Radeon RX 6700 XT و Radeon RX 6800 پُر شود (هر چند که چندان منطقی نیست).

همچنین این احتمال وجود دارد که مدل مذکور تنها یک نمونه اولیه برای پلتفرم موبایل است که روی پلتفرم دسکتاپ آزموده شده. Radeon RX 6800M با 12 گیگابایت حافظه GDDR6M عرضه شده، بنابراین اگر AMD قصد عرضه Radeon RX 6900M با Navi 21 را داشته باشد مجبور است پیکربندی را تقلیل داده و میزان حافظه را نیز برای کنترل مصرف انرژی کاهش دهد. فعلا هیچ چیز مشخص نیست و باید صبر کنیم.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)