دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

گیگابایت از پاور 1200 واتی مجهز به صفحه نمایش خود رونمایی کرد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

به نظر می‌رسد پس از RGB، حالا نوبت به صفحه نمایش رسیده که بر روی هر یک از قطعات سیستم‌های کامپیوتری قرار گیرد. مادربردها، کیس‌ها، کیبوردها، کارت گرافیک و حالا نوبت به پاورها رسیده که کم کم به صفحه نمایش مجهز شوند. گیگابایت که البته جز سازندگان اصلی پاور در این صنعت محسوب نمی‌شود، پاور 1200 واتی مجهز به صفحه نمایش خود را معرفی کرده که Aorus P1200W نام دارد. این پاور مجهز به یک نمایشگر LCD تمام رنگی است که قادر به شخصی سازی و نمایش متون، تصاویر، تصاویر متحرک و حتی ویدئوهای کاربران می‌باشد. بله جالب است که شما می‌توانید فیلم مورد علاقه خود را از نمایشگر روی پاور تماشا کنید اما همان اندازه خنده دار هم هست.

معرفی پاور 1200 واتی مجهز به صفحه نمایش گیگابایت

البته این اولین باری نیست که یک کمپانی از صفحه نمایش در یک منبع تغذیه استفاده می‌کند. پیش از گیگابایت، ایسوس این کار را در پاور ROG Thor انجام داده بود که البته توانایی محدودتری در نمایش اطلاعات نسبت به نمایشگر پاور گیگابایت داشت. اما طبیعتا هیچ کاربری برای تماشای فیلم در نمایشگر پاور اقدام نمی‌کند، در صورتی که نمایش اطلاعاتی مانند دما یا سرعت فن می‌تواند مفید باشد. متاسفانه گیگابایت اندازه دقیق یا رزولوشن نمایشگر پاور Aorus P1200W را اعلام نکرده است. شاید اگر رفرش‌ریت خوبی داشته باشد، گیگابایت اجرای بازی در آن را نیز به کاربران توصیه کند!

برای پر زرق و برق کردن این پاور، گیگابایت صرفا به نمایشگر اکتفا نکرده و در زیر صفحه نمایش، یک خط نازک از نوار RGB استفاده کرده و همچنین لوگوی Aorus نیز در این پاور با نورپردازی RGB همراه شده که از طریق نرم افزار RGB Fusion 2.0 کمپانی قابل شخصی سازی است.

کیفیت و راندمان، همراه با زیبایی ظاهری

از مسائل ظاهری و فانتزی بازی‌های گیگابایت که بگذریم، باید گفت Aorus P1200W یک پاور حرفه‌ای و رده بالا است که می‌تواند با بهترین‌های بازار رقابت کند. این پاور که از طراحی فول ماژولار برخوردار است، موفق به دریافت گواهی کیفی 80-Plus Platinum شده که نشان از راندمان بالای این پاور دارد. در این پاور از یک فن 140 میلی متر استفاده شده و دارای جریان ورودی 15-7.5A، بازه کامل ولتاژ ورودی، PFC اکتیو و خازن‌های ژاپنی است.

گیگایت برای کم کردن حجم پاور، آن را به یک سوکت 24 پین و 10 پین و دو سوکت EPS-12v برای CPU، شش سوکت جانبی و شش سوکت PCIe مجهز کرده است. بدین ترتیب ابعاد کلی پاور برابر با 150 * 160 * 86 میلی متر می‌باشد که برای قرارگیری در کیس‌های ATX مناسب است. البته از آنجایی که اکثر کیس‌های جدید، دارای محفظه‌ای برای پاور هستند، باید توجه داشت این بخش قابل جداسازی باشد، در غیر این صورت نمایشگر پاور حتی قابلیتی نمایشی نیز نخواهد داشت. گیگابایت هنوز قیمت و زمان عرضه پاور Aorus P1200W را اعلام نکرده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)