دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

آموزش رفع مشکل خطای تراست Trust Relationship کلاینت اکتیو دایرکتوری

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

اگر با مشکل ارور The trust relationship between this workstation and the primary domain failed که در واقع خطای تراست بین کلاینت و اکتیودایرکتوری است مواجه شدید نگران نباشید زیرا در این مقاله روش حل خطا بدون نیاز به Join کردن مجدد کامپیوتر را به صورت تصویری به شما همراهان همیشگی دیتکو آموزش خواهیم داد، همراه دیتکو باشید.

آموزش رفع مشکل خطای تراست Trust Relationship کلاینت اکتیو دایرکتوری

آموزش رفع مشکل خطای تراست Trust Relationship کلاینت اکتیو دایرکتوری

اگر یک کامپیوتر کلاینت در شبکه ای برپایه اکتیو دایرکتوری دارید و هنگا تلاش برای لاگین و ورود به سیستم با پیغام خطای عدم وجود تراست بین کلاینت و دامین مواجه می شوید و ارور زیر به شما نمایش داده می شود نگران نباشید زیرا روش حل را قرار است به شما عزیزان آموزش دهیم:

The trust relationship between this workstation and the primary domain failed

راهکار ساده و مبتدی این است که کامپیوتر کلاینت را از Join خارج کنیم و دوباره به Domian جوین کنیم که زمان بر است و راه حل جالبی نیست هرچند می تواند مشکل را رفع کند.

در ادامه این مقاله قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم تا مشکل خطای تراست Trust Relationship کلاینت اکتیو دایرکتوری را بدون نیاز به Join کردن مجدد کامپیوتر به Active Directory Domain رفع کنید، همراه دیتکو باشید.

روش رفع مشکل بدون نیاز به Join کردن مجدد کامپیوتر

امروز با استفاده از Powershell یاد می گیریم که چطور این مشکل را فقط با اجرای یک دستور حل کنیم.

برای شروع حتما نیاز هست که نسخه Powershell شما 3 به بالا باشد و از آنجایی که در ویندوز 7 از Powershell نسخه 2 استفاده شده، باید از طریق وبسایت Microsoft اقدام به دانلود و نصب نسخه 3 کنیم. (لینک دانلود با حجم تقریبی 15MB)

برای اینکه بتوانیم نسخه Powershell فعلی را بررسی کنیم باید پس از اجرای Windows PowerShell دستور PSVersionTable و یا Get-Host رو وارد کنیم.

آموزش رفع مشکل خطای تراست Trust Relationship کلاینت اکتیو دایرکتوری

پس از اینکه از نصب بودن PowerShell نسخه 3 به بالا اطمینان حاصل کردیم دستور زیر را در پاورشل اجرا می کنیم:

Reset-ComputerMachinePassword -Server DomainController -Credential DomainAdmin

به جای DomainController باید نام DC موجود در شبکه خود را بنویسیم و در انتهای دستور هم بعد از وارد کردن نام Domain نام کاربری با دسترسی Domain Admin رو وارد کنیم.

بعد از اجرای دستور بالا، از ما رمز عبور کاربر ادمین پرسیده می شود و پس از آن کافیست ویندوز را Restart کنیم.

مشکل حل شد.

امیدواریم مقاله آموزش رفع مشکل خطای تراست Trust Relationship کلاینت اکتیو دایرکتوری مفید بوده باشد.

دیتکو را در شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام دنبال کنید.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044