دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

آنچه در وردپرس 5.7 می آید (ویژگی ها و تصاویر صفحه)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

وردپرس 5.7 beta مدتی است که دیگر منتشر نشده است و قرار است در تاریخ 9 مارس 2021 منتشر شود. این اولین نسخه مهم سال خواهد بود و دارای برخی ویژگی ها و پیشرفت های جدید است.

ما توسعه را از نزدیک دنبال کرده و ویژگی های جدید را در سایت های آزمایشی خود امتحان کرده ایم.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چه چیزی در وردپرس 5.7 می آید با ویژگی ها و تصاویر صفحه.

آنچه در وردپرس 5.7 می آید

توجه داشته باشید: می توانید نسخه بتا را در رایانه خود امتحان کنید یا در a محیط صحنه سازی با استفاده از تستر بتا وردپرس پلاگین

وردپرس 5.7 در دست توسعه است و برخی از ویژگی ها هنوز هم می توانند تغییر کنند و ممکن است به نسخه نهایی نرسند.

با این اوصاف ، بیایید نگاهی به آنچه در وردپرس 5.7 می آید ، بیاندازیم.

بهبود ویرایشگر در وردپرس 5.7

ویرایشگر وردپرس منطقه ای است که صاحبان وب سایت بیشتر وقت خود را در ایجاد صفحات و نوشتن محتوا می گذرانند.

هر نسخه وردپرس ویژگی ها و پیشرفت های جدیدی را برای ویرایشگر به ارمغان می آورد. وردپرس 5.7 همچنین با برخی ویژگی ها و پیشرفت های جدید جالب برای بهبود تجربه ویرایش شما ارسال خواهد شد.

کشیدن و رها کردن بلوک از Inserter

وردپرس 5.7 به شما این امکان را می دهد که به سادگی یک بلوک از درج “افزودن بلوک جدید” (+) را در منطقه محتوای خود بکشید و رها کنید. به این ترتیب می توانید قبل از انداختن یک بلوک روی بوم پست ، محل قرارگیری آن را انتخاب کنید.

یک بلوک از درج کننده را بکشید و رها کنید

بلوک های تمام قد در وردپرس 5.7

آیا دوست دارید از بلوک های تمام عرض برای استفاده کنید پوشش، ستون ها و بلوک های گروهی؟ این به شما امکان می دهد طرح بندی های خیره کننده بصری ایجاد کنید. وردپرس 5.7 اکنون به شما امکان می دهد بلوک هایی با ارتفاع کامل نیز ایجاد کنید.

گزینه تمام قد در یک نوار ابزار بلوک

این بلوک ها ارتفاع صفحه کاربر را پر می کنند و به شما امکان می دهد طرح های جذاب تری نیز ایجاد کنید.

تغییرات بلوک اکنون می توانند توصیفات خاص خود را داشته باشند

وردپرس 5.7 اکنون توضیحاتی را برای تغییرات بلوک نشان می دهد. به عنوان مثال ، بلوک آیکون های اجتماعی دارای فیس بوک ، توییتر و سایر آیکون های اجتماعی است. با پیش نمایش می توانید آنها را در بازرس بلوک مشاهده کنید.

توضیحات تغییرات بلوک

اندازه های آیکون اجتماعی

وردپرس 5.7 به شما امکان می دهد اندازه آیکون ها را در بلوک آیکون های شبکه های اجتماعی تنظیم کنید.

اندازه نماد اجتماعی

دکمه های بهبود یافته

وردپرس 5.7 تراز بندی عمودی را برای شما معرفی می کند دکمه ها در ویرایشگر بلوک. همچنین کاربران می توانند از بین درصد تعیین شده برای دکمه های خود یکی را انتخاب کنند.

تراز بندی عمودی دکمه ها

اندازه قلم را در تعداد بیشتری تنظیم کنید

پیشرفت دیگر در ویرایشگر بلوک ، توانایی تنظیم اندازه قلم در بلوک های بیشتر از جمله لیست و بلوک کد است.

اندازه قلم ها در مکان های بیشتر در وردپرس 5.7

مهاجرت راحت تر از HTTP به HTTPS

قبلاً وقتی نقل مکان کردید وردپرس از HTTP به HTTPS شما باید URL های تعبیه شده در محتوای خود را به صورت دستی به روز کنید. عدم انجام این کار منجر به مسئله محتوای مختلط.

وردپرس 5.7 مهاجرت وب سایت خود به HTTP را آسان تر می کند. این در دسترس بودن HTTPS را در نشان می دهد سلامت سایت منو به عنوان یک مسئله مهم.

با یک کلیک به HTTP منتقل شوید

از اینجا کاربران می توانند با کلیک بر روی یک دکمه URL های وردپرس را به روز کنند. با این کار تنظیمات URL وردپرس و سایت شما تغییر کرده و URL های موجود در محتوای شما برای استفاده از HTTP به روز می شوند.

پالت رنگ استاندارد WP-Admin

وردپرس 5.7 همچنین پالت رنگ wp-admin را استاندارد می کند. اصولاً وردپرس استفاده می کند Sass برای تولید فایل های CSS در پرواز.

وردپرس با مجموعه محدودی از طرح های رنگی همراه بود و ارائه طرح های جدید رنگی بسیار سخت بود زیرا توسعه دهندگان باید با سیستم مبتنی بر متغیر Sass سر و کار داشته باشند.

پالت های طرح رنگ مدیر در وردپرس

در نسخه 5.7 آینده ، وردپرس تمام رنگهای استفاده شده در CSS را به یکی از سایه های آبی ، سبز ، قرمز ، زرد ، خاکستری ، سیاه و سفید تبدیل می کند. این یک پالت با طیف وسیع تر از نور و طرح های رنگ تیره.

New Robots API

وردپرس 5.7 یک API جدید Robots را معرفی می کند. این API به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا متا تگ روبات ها را به صورت برنامه نویسی در یک وب سایت کنترل و به روز کنند.

متا تگ Robots به شما این امکان را می دهد که به ربات های موتور جستجو بگویید که چگونه یک وب سایت را خزیدن و ایندکس کنید. با افزودن a می توان به این مهم دست یافت فایل robots.txt به پوشه ریشه سایت خود یا با استفاده از برچسب متا روبات ها بروید.

عملکرد جدیدی به نام wp_robots در وردپرس 5.7 معرفی خواهد شد. توسعه دهندگان می توانند متا تگ ربات ها را با افزودن برچسب اختصاصی خود تغییر دهند فیلترها به تابع. در اینجا مثالی از نحوه عملکرد آن آورده شده است:


function wporg_wp_robots_add_follow( $robots ) {
    $robots['follow'] = true;
    return $robots;
}
add_filter( 'wp_robots', 'wporg_wp_robots_add_follow' );

وردپرس 5.7 همچنین پیش فرض max-image-preview: large directive را به متا تگ روبات ها اضافه می کند. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا از تصویر بزرگ برای پیش نمایش در نتایج جستجو استفاده کنند.

در اینجا نحوه مشاهده آن در کد منبع سایت شما آمده است:


<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta name="robots" content="max-image-preview:large" />
    </head>

وردپرس به طور خودکار این برچسب را برای وب سایت هایی که قابلیت مشاهده موتور جستجو در آنها خاموش است پنهان می کند.

اگر می خواهید این مورد را غیرفعال کنید و به موتورهای جستجو اجازه دهید تصمیم بگیرند که از کدام تصویر برای پیش نمایش ها استفاده کنند ، می توانید کد زیر را به طرح زمینه خود اضافه کنید توابع. php پرونده یا الف افزونه اختصاصی سایت.


remove_filter( 'wp_robots', 'wp_robots_max_image_preview_large' );

تنبل در حال بارگیری iFrames

وردپرس 5.7 به طور خودکار بار تنبل را به اضافه می کند iframe تعبیه شده است. Lazy Loading تکنیکی است که برای بهبود سرعت وب سایت در هنگام بارگیری صفحه استفاده می شود. در اصل به مرورگر کاربر می گوید وقتی موردی را مشاهده کرد ، بارگیری کند.

از همان زمان وردپرس به طور پیش فرض از بارگذاری تنبل برای تصاویر استفاده می کند وردپرس 5.5.

این بدان معنی است که همه جاسازی هایی که از ifram ها استفاده می کنند ، مانند ویدئوهای یوتیوب، از بارگذاری تنبل برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه شما استفاده خواهد کرد.

اگر از Smash Balloon’s استفاده می کنید فید YouTube، سپس با ذخیره بهتر حافظه و تأخیر در بارگیری ، در حال حاضر خوراک ویدیوی شما را بهینه می کند.

تحت تغییرات هود

وردپرس 5.7 همچنین تغییرات زیادی را برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است تا آنها را در زمینه ها ، پلاگین ها و پروژه های خود کاوش کنند و از آنها استفاده کنند.

در زیر برخی از این موارد تحت تغییرات هود ذکر شده است.

وردپرس 5.7 توابع جدیدی را معرفی می کند is_post_status_viewable() و is_post_publicly_viewable() برای بررسی اینکه آیا پستی در عموم قابل مشاهده است یا خیر. (جزییات را ببینید)

عملکرد بلوک رندر اکنون به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا محتوای یک بلوک را فیلتر کنند. (# 46187)

وردپرس 5.7 یک قلاب فیلتر برای دستکاری متغیر $ user_data در طول اضافه می کند retrieve_password() تابع. این امر به توسعه دهندگان امکان می دهد تا در هنگام بازنشانی گذرواژه ، بررسی اعتبار سنجی را انجام دهند. (# 51924)

توسعه دهندگان می توانند پیوند “رفتن به سایت” را که در صفحه صفحه ورود به سیستم نمایش داده می شود ، با استفاده از لینک جدید تغییر دهند login_site_html_link قلاب. (# 35449)

دو عملکرد جدید get_post_parent() و has_post_parent() در وردپرس 5.7 در دسترس خواهد بود تا تعیین کند که آیا یک پست والدین دارد و یا اینکه پست والدین مرتبط را به عنوان یک شی دریافت کند. (# 33045)

امیدواریم که این مقاله ایده خوبی از آنچه در آینده وردپرس 5.7 ارائه می شود به شما ارائه دهد. به ما بگویید چه ویژگی هایی برای شما جالب است و چه چیزی را می خواهید در نسخه بعدی وردپرس مشاهده کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.



[ad_2]

منبع محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044