دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه بعدی Exynos سامسونگ

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

طراحی و توسعه‌ی یک تراشه برای گوشی‌های هوشمند یک فرآیند طولانی و زمان‌بر است و با پیچیدگی‌های دیوانه‌واری همراه است. برای برطرف کردن این موضوع شرکت سامسونگ در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه بعدی Exynos سامسونگ از این پیچیدگی‌ها بکاهد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه بعدی Exynos سامسونگ ۲

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه

شرکت پیشرو در خدمات نرم افزاری طراحی تراشه با نام Synopsys توسط بسیاری از شرکت‌ها برای طراحی و توسعه تراشه استفاده می‌شود و آنطور که پیداست این شرکت با شرکت سامسونگ و توسعه‌ی تراشه‌های Exynos همکاری نزدیکی داشته است. حال آرت د گیوس (رییس و مدیرعامل شرکت Synopsys) در اظهار نظری جالب اعلام کرده است که

آنچه در تراشه بعدی سامسونگ مشاهده خواهید کرد، اولین طراحی پردازنده‌ی تجاری با هوش مصنوعی است!

به گفته‌ی کارشناسان صنعت تراشه، هوش مصنوعی جدید این شرکت توسعه تراشه‌های نیمه هادی را تسریع خواهد کرد. این شرکت تجربه‌ی فراوانی در طراحی و توسعه‌ی تراشه‌ها دارد و می‌تواند از آن برای یادگیری و پرورش الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند. با اینکه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید و توسعه‌ی تراشه‌های Wxynos مورد تایید قرار گرفته است، اما هنوز شرکت کره‌ای تایید نکرده که آیا این طرح‌ها به تولید انبوه رسیده‌اند یا خیر. استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند با اینکه کاری آسان است اما همزمان گران نیز هست زیرا که یک شرکت برای آموزش یک الگوریتم قدرتمند به قدرت محاسبات ابری نیاز دارد. هر چند که با گسترده‌تر شدن این قابلیت، امکان ارزان‌تر شدن آن نیز وجود دارد اما این موضوع برای تراشه‌های اول بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه بعدی Exynos سامسونگ ۳۴

شرکت Synopsys ادعا کرده که استفاده از هوش مصنوعی عملکرد تراشه‌های جدید را تا 15 درصد بهبود می‌بخشد و از طرفی طرح نهایی تراشه را در عرض چند هفته آماده خواهد کرد! این موضوع کمک خواهد تا سامسونگ بتواند همچنان به دنبال اپل باشد و بتواند با آن رقابت کند و انوع تراشه‌های Exynos را برای نوت بوک‌های نسل بعد خود نیز آماده کند.

بیشتر بخوانید:

برنامه تولید تراشه 2 نانومتری در کارخانه TSMC – تولید انبوه برای 2024

برنامه تولید تراشه 2 نانومتری در کارخانه TSMC – تولید انبوه برای 2024

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)