دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

امکان اورکلاک گرافیک های ARC اینتل در زمان عرضه از طریق درایور

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

معاون ارشد غول آبی از امکان اورکلاک کارت گرافیک های ARC اینتل در زمان انتشار از طریق رابط کاربری درایور سخن گفته است. او همچنین توضیحات بیشتری درباره لاین آپ Alchemist تحت مقاله منتشر شده در Medium ارائه کرده که نکاتی درباره برند ARC، معماری Xe HPG و برخی قابلیت‌های دیگر را شامل می‌شود.

سری ARC اینتل لاین آپ گرافیکی جدیدی در صنعت رایانه‌های شخصی هستند و همچنین از معماری جدیدی نیز بهره می‌برند. در حال حاضر کارت گرافیک‌های AMD و انویدیا قابل اورکلاک با هر ابزار اورکلاکی هستند که مرسوم‌ترین آنها MSI Afterburner یا رابط کاربری خود داریور است.

امکان اورکلاک گرافیک های ARC اینتل

گرافیک های ARC اینتل

ابزارهای اورکلاک البته کنترل بیشتری از نظر تنظیم سرعت کلاک، ولتاژ، دور فن‌ها و میزان سفارشی محدوده توان مصرفی را در اختیار کاربران می‌گذارند. معمولا قابلیت پشتیبانی از اورکلاک از طریق خود درایور فراهم می‌شود مگر آن که تولید کنندگان نیز به فروش کارت گرافیک بپردازند که در این حالت می‌توانند نرم افزارهای اورکلاک خود را برای معماری جدید بهینه کنند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اینتل از سطح مشابهی از پشتیبانی تولید کنندگان برای کارت گرافیک‌های خود در زمان عرضه بهره می‌برد یا خیر اما پشتیبانی ابتدایی اورکلاک برای سری ARC به شکل مستقیم از طریق رابط کاربری درایور فراهم می‌شود.

به علاوه اینتل درایور مناسبی را برای اورکلاک گرافیک‌های مجتمع و مجزا در اختیار دارد. انتظار داریم که رابط کاربری درایور تیم آبی تغییراتی را در زمان عرضه کارت گرافیک‌های ARC به همراه داشته باشد، درست مانند کاری که AMD با نمونه Catalyst و Adrenalin در زمان ارائه معماری RDNA انجام داد. به علاوه اینتل سازگاری کامل با DirectX 12 Ultimate را نیز برای Xe HPG Alchemist تایید کرده است.

درباره قابلیت‌های دیگر مانند XeSS که قرار است برگ برنده اینتل در مقابل DLSS انویدیا و FSR شرکت AMD باشد نیز صحبت‌هایی مطرح شده. در هر صورت به نظر می‌رسد غول آبی کاملا آماده ورود به بازار کارت گرافیک است که این خبر بسیار خوبی برای کاربران خواهد بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)