دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

بحران کمبود تراشه تشدید می شود – کرونا در مالزی اوج گرفت

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

در حالی که کاربران کامپیوتر در انتظار به پایان رسیدن بحران کبود تراشه در جهان هستند، خبرهای جدید ناخوشآیندی به دست آمده است. کرونا باز هم در مناطق زیادی خصوصا کشورهای آسیایی اوج گرفته و تعداد مبتلایان به این بیماری در مالزی رو افزایش است. با توجه به اینکه سه تامین کننده اصلی تراشه در این کشور قرار دارند، این اتفاق می‌تواند باعث تشدید بحران کمبود تراشه در جهان شود. با شرایطی که هم اکنون در حال شدت گرفتن است، امکان تمدید قرنطینه و افزایش مدت زمان آن وجود دارد که منجر به کاهش تولید تراشه در کارخانه‌ها می‌شود.

شیوع کرونا دلتا در مالزی و تشدید بحران کمبود تراشه

به گزارش بلومبرگ، سه کمپانی Infineon Technologies AG، NXP Semiconductors NV و STMicroelectronics NV، سه تامین کننده کلیدی تراشه مستقر در مالزی از روند رو به افزایش مبتلایان به کرونا که از نسخه قدرتمندتر دلتا می‌باشند تحت فشار قرار گرفته‌اند. طی یک هفته، تعداد بیماران کرونایی در مالزی از 5 هزار به 20 هزار نفر رسیده است. دستور العمل های رسمی در مالزی، در صورت مثبت شدن سه نفر از کارگران، حکم بر تعطیلی دو هفته ای کارخانجات در این کشور داده اند. Infineon و STMicroelectronics اخیرا تعطیل شده‌اند یا تولید خود را در برخی کارخانه‌های تولیدی خود به دلیل شیوع کرونا کاهش داده‌اند.

دولت مالزی به منظور کاهش خسارت به اقتصاد این کشور به کمپانی‌ها اجازه داده است که در طول قرنطینه ماه ژوئن با 60 درصد نیروهای کار خود فعالیت کنند و پس از اینکه 80 درصد از کارگران واکسن دریافت کردند می‌توانند با تمام ظرفیت نیروی کار خود به فعالیت ادامه دهند. اگر چه اهمیت مالزی در زنجیره تامین تراشه به اندازه تایوان یا سامسونگ نیست اما مکان بسیار مهمی برای آزمایش تراشه‌ها و بسته بندی‌ها محسوب می‌شود. فرآیندهای تولید ویفر در مالزی کمتر توسط دستگاه‌های اتوماتیک انجام شده و کارها بیشتر توسط نیروهای انسانی انجام می‌شوند. محصولات الکتریکی و الکترونیکی 39 درصد از کل صادرات مالزی را تشکیل می‌دهند.

کرونا و بلایی که بر سر تامین کنندگان تراشه می‌آورد

Infineon در رابطه با تعطیلی‌ها می‌گوید که این اتفاق باعث بر روی درآمد کمپانی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و STMicro نیز مدعیست که با تعطیلی 11 روزه، توانایی این کمپانی در ارائه خدمات به مشتریان کاهش پیدا می‌کند. اینکه این اتفاقات تا چه میزان بر روی بازار گرافیک و کمبود این قطعات تاثیر می‌گذارد هنوز مشخص نیست. جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا اخیرا اعلام کرد که مشکل در تامین در طول سال 2022 نیز وجود خواهد داشت. با ادامه بحران در بازار گرافیک، سازندگان دست به عرضه دوباره مدل‌های قدیمی زده‌اند. اخیرا ایسوس از کارت گرافیک GeForce GTX 730 را که سال 2013 معرفی شده بود، دوباره رونمایی کرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)