دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

رم های DDR5 شرکت PNY معرفی شد – با 4800MHz سریعتر از همیشه

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

نسل بعدی رم‌ها می‌تواند با سرعت فرکانس بالاتر و پیشرفت‌های فنی که کارایی آنها و راندمان اورکلاک را افزایش داده است صنعت کامپیوتر را تحت تاثیر خود قرار بدهد. PNY پیش‌بینی کرده است که دوسال طول می‌کشد تا رم‌های DDR5 از نظر محبوبیت از رم‌های DDR4 پیشی بگیرند. به نظر آنها احتمالا نسل اول رم‌های DDR5 شرکت PNY به صورت ویژه توسط گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال شرکت PNY خبر از عرضه نسل DDR5 رم‌ها خبر داده است.

رم های DDR5 شرکت PNY: جلوتر از زمان

تولید کننده سخت‌افزار آمریکایی شرکت PNY در یک بیانیه مطبوعاتی خبر از ساخت جدیدترین نسل رم‌های خود داده است. این ماژول‌های جدید RAM بر اساس استاندارد جدید DDR5 ساخته شده‌اند، اما مشکل اینجاست که این تکنولوژی آنقدر جدید است که عملا هیچ CPU و مادربردی توانایی پشتیبانی از آن را ندارد. البته با عرضه پردازنده‌های جدید Intel AlderLake در اواخر امسال، احتمالا شرایط تغییر می‌کند. این پردازنده‌ها احتمالا اولین چیپست‌هایی هستند که توانایی پشتیبانی از رم های DDR5 شرکت PNY را دارا هستند.

DDR5 به صرفه‌تر از DDR4

به دلیل کمبود نیمه‌هادی در سراسر جهان، به دست آوردن پردازنده‌های جدید اینتل مطمئنا دشوار خواهد بود. اما اگر بتوانید یکی از این پردازنده‌ها را از جایی به دست بیاورید، می‌توانید کامپیوتر خود را با استفاده از رم‌های سریع PNY DDR4 با سرعت 4800MHz ارتقا دهید. حداقل حجم در نظر گرفته شده برای این رم‌ها 16 گیگ خواهد بود. در مقایسه با رم‌های DDR4 (با قیمت حدودی 84 دلار) که حداقل فرکانس 3200MHz دارند، رم‌های DDR5 سرعت بسیار بالاتری دارند. ضمن اینکه رم‌های DDR5 شرکت PNY تنها با ولتاژ پایین 1.1v کار می‌کنند. این ویژگی نه تنها راندمان مصرف انرژی را افزایش می‌دهد، بلکه پتانسیل و فضای کار بیشتری را برای اورکلاک کردن در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سری XLR8 مخصوص گیمرها

بر خلاف ‌رم‌های DDR4، در رم‌های DDR5 تبدیل ولتاژ مستقیما بر روی ماژول اتفاق می‌افتد، نه بر روی مادربرد. طبق بیانه مطبوعاتی منتشر شده، شرکت PNY قصد دارد یک سری رم مخصوص گیم با برند XLR8 منتشر کند. این سری از رم‌ها مخصوص علاقه‌مندان به محصولات گیمینگ است. ویژگی‌های خاص آن شامل خنک کننده‌های فانتزی، RGB و آماده‌ی اورکلاک شدن است. انتظار می‌رود رم‌های PNY DDR5 در سه ماهه چهارم و پایانی سال 2021 و همراه با CPU ها و مادربردهای جدید منتشر شود.

مطالب مربوط:

بدون امتیاز