دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

رونمایی اینتل از کارت گرافیک های سری ARC – تازه وارد دنیای گرافیک

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

بالاخره امروز اینتل رسماً از ککارت گرافیک های سری ARC رونمایی کرد. قرار است این کارت گرافیک از اوایل سال 2022 در دسترس عموم قرار بگیرد. ظاهراً اینتل قصد دارد با کارت گرافیک ARC وارد رقابت با NVIDIA و AMD بشود.

اینتل با دست پر وارد می‌شود

اینتل ARC از اوایل سال آینده با سری کارت گرافیک‌های DG2 معروف به Alchemist رونمایی می‌شود.همچنین اینتل تاکید کرده که جانشین آن Battlemage و پس از آن Celestial و Druid نام خواهند داشت. در همین زمان اینتل در حال کار بر روی پردازنده‌های گرافیکی DG3 (احتمالاً همان Battlemage ) است، ولی هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با کارت‌های بعدی وجود ندارد.

 علاوه بر این اینتل تصویری از دو پردازنده‌ی اولیه DG2 را منتشر کرده است. به نظر می‌رسد پردازنده‌های گرافیکی DG2-128 EU و DG2-512 EU باشند. پردازنده‌هایی که قرار است به عنوان پرچم‌داران گرافیک‌های دسکتاپ و موبایل عرضه بشوند. این عکس با تصویری که قبلا از این پردازنده‌ها منتشر شده است مطابقت دارد. لینک دارد.

کارت گرافیک های سری ARC

تصویر غیررسمی که در گذشته از پردازنده‌ی DG2-512 منتشر شده بود. امروز با رونمایی رسمی از کارت گرافیک ARC و ارائه جزئیات بیشتر مشخص شده که تصویر منتشر شده واقعی بوده است.

کارت گرافیک های سری ARC

نسخه اختصاصی از SuperSampling

اینتل همچنین از کار بر روی یک نسخه SuperSampling یا همان ابر مدلسازی تصویری ویژه خود خبر داده است. این فناوری تصویرسازی اینتل بر پایه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. طبیعی بود که بعد از موفقیت NVIDIA DLSS و اخیرا AMD FSR، اینتل نیز چاره‌ای دستیابی به این تکنولوژی و توسعه آن را نداشته باشد. البته در گذشته اینتل اعلام کرده بود که علاقه دارد از AMD FSR که یک نسخه منبع‌باز است استفاده کند، ولی ظاهرا نظر مدیران اینتل تغییر کرده است.

اینتل در رابطه با کارت گرافیک خود گفته است:

کارت گرافیک ARC بر اساس معماری Xe-HGP، همگرایی Xe-LP اینتل و همچنین ریز‌معماری HP و HPC که مقیاس پذیری و محاسبه بالا همراه با ویژگی‌های گرافیکی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد ساخته شده‌اند. سری Alchemist اولین نسل از محصولات اینتل ARC با قابلیت RayTracing (رهگیری پرتو) بر مبنای هوش مصنوعی است و پشتیبانی کاملی از Direct 12 Ultimate را انجام می‌دهد.

نقشه راه کارت گرافیک های سری ARC اینتل

اینتل یک ویدیو نیز از گیم‌پلی برخی از بازی‌ها با کارت گرافیک خود منتشر کرده است. البته هیچ نرخ فریم یا اطلاعات دیگری بر روی این ویدیو وجود ندارد، بنابراین از این ویدیو نمی‌توان برای مقایسه عملکرد آن با دیگر کارت‌های موجود استفاده کرد.

مطالب مربوط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)