دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

زمان عرضه هارد دیسک های 20 ترابایتی سیگیت رسما اعلام شد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

در روزگاری از تکنولوژی که حافظه‌های SSD با سرعت فوق العاده محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا کرده اند، هنوز هم هارد دیسک‌ها اقتصادی‌ترین گزینه برای آرشیو اطلاعات ما هستند. اگر چه از عمر هارد دیسک‌ها زمان زیادی می‌گذرد اما هنوز شرکت‌های سازنده در حال توسعه مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر از این تجهیزات ذخیره سازی هستند. سیگیت، یکی از بزرگترین سازندگان درایوهای ذخیره سازی در جهان از جمله شرکت‌هایی است که هنوز تمرکز ویژه‌ای بر روی هار دیسک‌ها دارد و حالا زمان عرضه هارد دیسک های 20 ترابایتی خود را به صورت رسمی اعلام کرده است. این هارد دیسک‌های پرظرفیت بر پایه فناوری PMR توسعه یافته‌اند و طبق اعلام سیگیت، در نیمه دوم سال میلادی جاری روانه بازار خواهند شد.

عرضه هارد دیسک های 20 ترابایتی سیگیت در نیمه دوم سال 2021

سیگیت خبر زمان عرضه هارد دیسک های 20 ترابایتی خود را همزمان با انتشار گزارش رویکرد مالی کمپانی در سه ماهه دوم سال اعلام کرد. سیگیت برای یافتن بهترین راهکار توسعه درایوهای مکانیکی ظرفیت بالا، در کنار فناوری PMR (ضبط مغناطیسی عمودی) از فناوری SMR (ضبط پوسته‌ای اطلاعات) استفاده کرده که در مقایسه با روش HAMR (ضبط مغناطیسی به کمک حرارت) به مراتب کم هزینه‌تر است. سیگیت از این فناوری برای سری فعلی هاردهای 20 ترابایتی خود استفاده کرده که در اختیار تعدادی از کمپانی‌های منتخب همکار قرار گرفته‌اند.

سیگیت در جریان اعلام این خبر گفته است که این کمپانی پیشتازی فناوری هارد دیسک‌های خود را گسترش داده‌ایم و اولین شرکتی بوده که موفق به تجاری سازی هارد دیسک با فناوری HAMR و اولین عرضه کننده درایوهای پرسرعت با محرک دوگانه بوده که حالا در تعداد بالا در اختیار چندین مشتری قرار گرفته است.

در پاسخ به یک سوال، مدیرعامل سیگیت اذعان داشت که این کمپانی برای درایوهای 2 ترابایتی حالت بسیار پر شتابی داشته و از تمام ابزار در اختیار خود برای کار کردن روی محصولات مختلف برای بخش های مختلف کاربری استفاده کرده است. سیگیت در حال حاضر درایوهای 20 ترابایتی را در سه پلتفرم PMR، SMR و HAMR توسعه داده است که انواع بسیار زیادی از آن وجود دارد که گروه‌های کاربری مختلفی را هدف قرار داده‌اند. همچنین دیو ماسلی اعلام کرده سیگیت در حال تولید درایوهای 18 ترابایتی مبتنی بر فناوری PMR در تعداد بالا است و در حال افزایش تولید درایوهای 20 ترابایتی PMR برای عرضه در نیمه دوم سال است. ماسلی به افزایش تقاضا برای هارد دیسک‌ها به دنبال افزایش ارزش رمزارز چیا و نیاز ماینرها به فضای ذخیره سازی بیشتر اشاره کرده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)