دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نحوه افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس (3 روش)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا می خواهید طرح FAQ را در وردپرس اضافه کنید؟

با نمایش س FAالات متداول در نتایج جستجوی Google ، افزودن طرح FAQ می تواند به افزایش رتبه سئو و نرخ کلیک ارگانیک شما کمک کند.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه مرحله به مرحله طرح FAQ را در وردپرس اضافه کنید و رتبه بندی خود را بهبود ببخشید.

نحوه افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس

طرح سوالات متداول چیست؟

طرح واره FAQ یک کد نشانه گذاری هوشمند است که به آن نیز می گویند داده های ساختاری برای کمک به Google در شناسایی بخش س identifyالات متداول ، می توانید به صفحات وب سایت خود اضافه کنید.

اگر طرحواره سوالات متداول را اضافه کنید ، Google ممکن است تصمیم بگیرد که شما را با یک لیست نتیجه جستجوی پیشرفته که س FAالات متداول را مستقیماً در زیر وب سایت شما نشان می دهد ، به شما جایزه دهد.

این افزایش دید در Google به معنای بازدید بیشتر از وب سایت شما است. همچنین باعث می شود سایت شما در این زمینه مرجع باشد.

به علاوه ، طرح واره سQالات متداول ، محتوای شما را برای کاربرانی که رویکرد پرسش و پاسخ را ترجیح می دهند ، مفیدتر می کند.

در اینجا مثالی از نتیجه سQالات متداول آورده شده است:

نمونه ای از نتایج غنی پرسش و پاسخ

با طرح واره FAQ ، شما می توانید س overالات و پاسخ ها را کنترل کنید. می توانید محتوا را به دلخواه خود سفارشی کنید. حتی می توانید شکلک های ایموجی را برای تقویت خود اضافه کنید نرخ کلیک ارگانیک (CTR).

نمونه ای از طرح پرسش و پاسخ

س FAالات متداول شما همچنین می تواند در کادرهای “مردم همچنین می پرسند” Google ظاهر شود ، که این یکی دیگر از قابلیت های بالقوه افزایش دید است.

این کادرها برای بسیاری از سوالات جستجو نمایش داده می شوند و لیستی از س questionsالات اضافی را ارائه می دهند که هر کدام برای اطلاعات بیشتر به یک وب سایت پیوند دارند.

طرح س FAالات متداول می تواند در کادر People also Ask (افراد نیز بپرسند) نشان داده شود

ذکر این نکته مهم است که افزودن طرح س FAالات متداول در وردپرس تضمین نمی کند که سQالات متداول شما در Google ظاهر شود ، اما شانس دیده شدن شما را بهبود می بخشد.

راهنمای طرحواره سوالات متداول

قبل از افزودن طرح واره سQالات متداول به صفحات و پست های خود ، درک آن مهم است رهنمودهای محتوای Google.

راهنمای محتوای طرحواره سوالات متداول

فقط درصورتیکه صفحه شما لیستی از سوالات همراه با پاسخ داشته باشد باید از طرح FAQ استفاده کنید. اگر صفحه شما فقط یک سوال را می پرسد ، پس از آن استفاده کنید طرح QA بجای.

شما نباید از طرحواره سوالات متداول برای اهداف تبلیغاتی یا پرسش و پاسخهایی استفاده کنید که حاوی زبانی خشن ، ناپسند ، نفرت انگیز ، خطرناک یا غیرقانونی باشد.

اگر یک سوال و جواب چندین بار در صفحه شما ظاهر شود ، مهم است که فقط در یک نمونه طرحواره پرسش و پاسخ را اضافه کنید.

در آخر اطمینان حاصل کنید که هر س includesال شامل کل متن س andال و هر پاسخ شامل کل متن پاسخ است.

نحوه افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس

ساده ترین راه برای افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس نصب افزونه ای است که آن را برای شما مدیریت می کند اما می توانید این کار را بدون افزونه نیز انجام دهید.

در اینجا سه ​​روش آسان برای ایجاد طرحواره سQالات متداول خود آورده شده است که در این راهنما به آنها خواهیم پرداخت.

روش 1: نحوه افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس با SEO در همه در یک

بهترین راه برای افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس استفاده از همه در یک طرفدار SEO پلاگین این بهترین افزونه SEO برای وردپرس، توسط بیش از 2 میلیون سایت استفاده می شود.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه است. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما مراجعه کنید نحوه نصب یک افزونه در وردپرس.

توجه داشته باشید ، یک وجود دارد نسخه رایگان از همه در یک SEO جستجوگر موجود است. اما شما به نسخه ممتاز برای اضافه کردن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس.

با فعال شدن ، افزونه یک جادوگر راه اندازی شده را اجرا می کند. برای تنظیم آن می توانید دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید ، لطفاً نگاهی به راهنمای ما بیندازید نحوه تنظیم صحیح All in One SEO برای وردپرس.

جادوگر راه اندازی همه در یک سئو

پس از پایان راه اندازی ، اکنون یک مورد جدید خواهید داشت همه در یک جستجوگرها مورد منو در داشبورد وردپرس خود را.

همه موارد در یک مورد منوی SEO

اگر نسخه رایگان All in One SEO را نصب کرده باشید ، تمام تنظیمات شما به طور خودکار به نسخه Pro منتقل می شوند. نسخه رایگان به طور خودکار غیرفعال می شود.

اکنون که All in One SEO نصب و فعال شده است ، باید به صفحه یا پستی بروید که در آن می خواهید طرح FAQ را اضافه کنید.

بعد ، به سادگی به پایین پایین بروید ویرایشگر محتوا جایی که خواهید دید تنظیمات AIOSEO. تنظیمات طرحواره بصورت خودکار بصورت خودکار فعال می شوند و می توانید بر روی گزینه کلیک کنید طرحواره برگه برای سفارشی کردن آن.

همه در یک تنظیمات برنامه SEO

شما باید صفحه وب را برای نوع طرحواره و صفحه سQالات متداول را برای گزینه نوع صفحه وب انتخاب کنید.

پس از آن می توانید قسمتهای پرسش و پاسخ را برای اولین س FAال پرسش و پاسخ خود اضافه کنید. برای افزودن س additionalالات اضافی می توانید روی دکمه “افزودن جدید” کلیک کنید.

س FAالات متداول را به همه در یک SEO اضافه کنید

پس از پایان کار ، فراموش نکنید که تغییرات را ذخیره کنید.

لطفا توجه داشته باشید که این س FAالات متداول فقط در نشانه گذاری طرح ظاهر می شوند. آنها در دسترس Google خواهند بود ، اما خوانندگان وب سایت شما در دسترس نیستند. اگر می خواهید خوانندگان شما نیز س FAالات متداول را مشاهده کنند ، باید آنها را به محتوای صفحه اضافه کنید.

اگر می خواهید آزمایش کنید که آیا نشانه گذاری طرح س FAالات متداول به درستی اضافه شده است ، یا به بخش ما بروید چگونه می توان طرح واره وردپرس خود را آزمایش کرد.

روش 2: نحوه افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس با محتوای ساخت یافته (JSON-LD)

مانند همه در یک سئو ، محتوای ساختاری (JSON-LD) همچنین این پلاگین به شما امکان می دهد طرحواره سوالات متداول را به هر صفحه یا پستی اضافه کنید.

این افزونه رایگان است ، اما فاقد تمام ویژگی های دیگر جستجوگرها است که همراه با All in One SEO هستند.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی پلاگین محتوای ساخت یافته (JSON-LD). برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما مراجعه کنید نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از نصب و فعال سازی محتوای ساختاری ، از صفحه یا پستی که می خواهید طرح پرسش و پاسخ را اضافه کنید بازدید کنید. شما یک بلوک محتوای جدید در پیدا خواهید کرد ویرایشگر بلوک وردپرس.

بلوک محتوای طرحواره سوالات متداول

وقتی بلوک محتوای سQالات متداول را اضافه می کنید ، یک فرم کوتاه برای سوال و پاسخ شما ظاهر می شود. برای س questionsالات اضافی می توانید روی دکمه “افزودن یکی” کلیک کنید.

فرم پرسش و پاسخ طرحواره

اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس، سپس یک دکمه جدید در نوار منو مشاهده خواهید کرد. برای افزودن نشانه گذاری طرح س FAالات متداول ، کافیست بر روی آن کلیک کنید.

دکمه منوی ویرایشگر کلاسیک FAQ

پس از کلیک بر روی آن دکمه ، یک فرم ظاهر می شود. در اینجا می توانید س FAالات متداول خود را وارد کنید. برای افزودن س questionsال و پاسخ بیشتر ، کافیست روی دکمه “افزودن یکی” کلیک کنید.

فرم ویرایشگر کلاسیک FAQ

این افزونه علاوه بر افزودن علامت گذاری طرح برای Google ، س FAالات متداول شما را به کاربران شما نشان می دهد.

به طور پیش فرض ، سوال به عنوان برچسب عنوان و پاسخ به عنوان متن پاراگراف منظم ظاهر می شود.

اگر نمی خواهید این سQالات متداول در قسمت جلویی نشان داده شوند ، سپس روی نماد چشم کنار هر سال کلیک کنید تا آنها خاموش شود. با این کار می توانید بخش سQالات متداول را از کاربران پنهان کنید ، اما همچنان کد طرح باطن را برای موتورهای جستجو اضافه کنید.

طرح جلوی سوالات متداول را روشن یا خاموش کنید

اگر می خواهید آزمایش کنید که آیا نشانه گذاری طرح س FAالات متداول به درستی اضافه شده است ، یا به بخش ما بروید چگونه می توان طرح واره وردپرس خود را آزمایش کرد.

روش 3: نحوه افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس بدون افزونه

اگر می خواهید طرح FAQ را بدون افزونه در WordPress اضافه کنید ، می توانید این کار را با استفاده از روش کد دستی ما انجام دهید.

ابتدا باید کد طرح واره پرسش و پاسخ را ایجاد کنید. با استفاده از صفحه JSON-LD طرح ساز.

سQالات متداول ژنراتور طرحواره

ابتدا با افزودن سالات و پاسخهای خود در سمت چپ ابزار شروع کنید. می توانید روی “افزودن س FAال متداول دیگر” کلیک کنید تا به تعداد لازم س questionsال اضافه شود.

با تایپ کردن ، نشانه گذاری طرح در سمت راست به روز می شود.

س questionsالات را به مولد طرح اضافه کنید

مرحله بعدی شما چسباندن کدی است که به تازگی ایجاد کرده اید در وردپرس. برای کپی کردن کد ، کافیست روی ‘Copy FAQ Schema’ کلیک کنید.

پس از آن ، به صفحه یا پستی بروید که می خواهید در آن طرحواره سوالات متداول را اضافه کنید.

اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید ، سپس به ویرایشگر متن بروید و علامت گذاری طرح را در پایین پست خود قرار دهید.

طرحواره سQالات متداول را در ویرایشگر کلاسیک اضافه کنید

اگر از Block Editor استفاده می کنید ، باید یک بلوک HTML سفارشی اضافه کنید و نشانه طرحواره FAQ را در آن بچسبانید.

طرح FAQ را در ویرایشگر بلوک اضافه کنید

پس از پایان کار ، روی دکمه کلیک کنید بروزرسانی / انتشار دکمه برای ذخیره تغییرات

چگونه طرح پرسش و پاسخ وردپرس خود را آزمایش کنیم

از آنجا که کد طرحواره س FAالات متداول شما مخصوص Google است ، فقط با مشاهده صفحه خود نمی توانید تشخیص دهید که آیا آن کار می کند.

برای تست صحیح بودن طرح واره پرسش و پاسخ خود ، می توانید از صفحه تست نتایج غنی Google استفاده کنید. به سادگی URL صفحه را با طرح واره FAQ وارد کنید و روی “Test URL” کلیک کنید.

آزمون نتایج غنی Google

Google صفحه شما را برای انواع مارک های طرح و نه فقط طرحواره سQالات متداول تجزیه و تحلیل می کند. اگر صفحه شما از انواع دیگر طرحواره استفاده کند ، ممکن است چندین نتیجه را ببینید.

پس از تکمیل متن ، نتایج را تحت عنوان “س FAالات متداول” گسترش دهید.

بخش طرحواره سQالات متداول با نتایج غنی

شما باید جفت پرسش و پاسخ واقعی را که به بخش سQالات متداول خود اضافه کرده اید ، مشاهده کنید. اگر اینها درست است ، پس همه چیز آماده است.

اگر آنها صحیح نیستند ، دوباره برگردید و دوباره بررسی کنید که آیا طرح FAQ خود را به درستی تنظیم کرده اید.

س testالات متداول نتایج آزمون طرح

اگر موارد صحیح هنوز نشان داده نمی شوند ، توصیه می کنیم پاک کردن حافظه پنهان وردپرس زیرا گاهی اوقات افزونه های ذخیره ممکن است نسخه منسوخ شده محتوای شما را به Google نشان دهند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید به راحتی طرحواره سوالات متداول را در وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید ما را ببینید راهنمای نهایی وردپرس SEO برای ارتقا rank رتبه بندی و نکات اثبات شده ما در مورد چگونه بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک.

پست نحوه افزودن طرح واره پرسش و پاسخ در وردپرس (3 روش) اولین بار در ظاهر شد WPBeginner.



[ad_2]

منبع محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044