دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

نقشه راه گرافیک های ARC اینتل – فناوری‌های Xe Core و XeSS

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

در Intel 2021 Architecture Day علاوه بر ارائه جزئیات بیشتر، نقشه راه گرافیک های جدید ARC اینتل را نیز به همراه فناوری‌های دیگر شاهد هستیم.

گرافیک‌های DG2 از Xe Core استفاده می‌کنند که در گروه‌هایی با نام Render Slice جای می‌گیرند. هر Xe Core بالغ بر 16 عدد Vector Engine (256 Bit) و 16 عدد Matrix Engine (1024 Bit) را شامل می‌شود. در زیر هر Xe Core نیز شاهد یک Ray Tracing Unit (بدون هیچ نام متفاوتی مانند AMD و انویدیا) هستیم. در واقع گرافیک‌های DG2 تعداد برابری Xe Core و Ray Tracing Unit را در اختیار دارند. همچنین این مدل‌ها از Memory Fabric نیز بهره می‌برند که یک حافظه کش سطح دو بزرگ می‌باشد. شما می‌توانید بلاک دیاگرام منتشر شده از مدل پرچمدار DG2 (همان Arc Alchemist) یعنی نمونه 512 واحد اجرایی را در پایین مشاهده کنید.

بلاک دیاگرام Arc Alchemist

نقشه راه گرافیک های ARC اینتل

سپس به Intel XeSS می‌رسیم (فناوری Super Resolution تیم آبی) که از دستورالعمل‌های DP4a و XMX بهره می‌برد. XMX Matrix Engine بلاک شتاب دهنده هوش مصنوعی گرافیک‌های جدید Arc Alchemist می‌باشند. همانطور که اشاره شد نیز هر چیپ DG2 از 16 Matrix Engine و 16 Vector Engine بهره می‌برد.

غول آبی توضیح داده زمان رندر فریم نسبت به متُدهای بهبود کیفیت تصویر سنتی بالاتر خواهد بود اما همزمان از رندر تصاویر در حالت استاندارد 4K بسیار پایین‌تر است. البته مقادیری منتشر نشده و تنها یک دیاگرام کلی ارائه شده است.

فناوری Intel XeSS
فناوری Intel XeSS
فناوری Intel XeSS
فناوری Intel XeSS

غول تکنولوژی اسم رمز ریز معماری‌های آینده سری ARC را نیز تایید کرده، Alchemist و Battlemage و Celestial قرار است از HPG استفاده کنند اما چهارمین سری احتمالا با معماری جدیدی همراه خواهد بود که فعلا از آن با عنوان Xe Next (مشابه نام گذاری انویدیا در نقشه راه فعلی!) یاد شده است. سری Alchemist همچنین با فناوری 6 نانومتری (N6) شرکت TSMC تولید خواهد شد.

نقشه راه گرافیک های ARC اینتل
گرافیک های ARC اینتل
گرافیک های ARC اینتل

در حال حاضر هیچ تاریخی برای مدل‌های دیگر سری ARC اعلام نشده اما اینتل تایید کرده که Alchemist در فصل اول 2022 ارائه خواهد شد.

مدل Intel ARC
Alchemist
Intel ARC
Battlemage
Intel ARC
Celestial
Intel ARC
Druid
خانواده گرافیکی DG2 DG3؟ DG4؟ نامشخص
معماری Xe HPG Xe HPG Xe HPG Xe Next
فناوری ساخت نامشخص نامشخص نامشخص
زمان عرضه فصل اول 2022 نامشخص نامشخص نامشخص

[ad_2]

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044