دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

پشتیبانی از Display Port 2.0 در گرافیک Arc Alchemist اینتل تایید شد

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

تنها یک روز پس از AMD حالا پشتیبانی از استاندارد Display Port 2.0 در گرافیک Arc Alchemist نیز توسط اینتل تایید شد. Phoronix گزارش کرده که تیم آبی پروسه فعال سازی استاندارد Display Port 2.0 برای گرافیک‌های DG2 خود را آغاز نموده است.

به این علت که به شکل مستقیم در پچ‌ها به خانواده گرافیکی DG2 اشاره شده، تقریبا می‌توانیم مطمئن باشیم که اولین نسل از کارت گرافیک‌های Intel Arc با اسم رمز Alchemist قادر به پشتیبانی از Display Port 2.0 خواهند بود. پشتیبانی از این استاندارد با 17 پچ برای کرنل درایور i915 شروع شده اما هنوز فاصله زیادی با تعبیه کامل آن باقی مانده. در واقع مهندسان اینتل هنوز باید امور زیادی را برای تکمیل این اتفاق انجام دهند.

پشتیبانی از Display Port 2.0 در گرافیک Arc Alchemist اینتل

پشتیبانی از Display Port 2.0 در گرافیک Arc Alchemist اینتل

بر خلاف پچ‌های AMD که به شکل دقیق نشان نمی‌داد کدام گرافیک‌ها مد نظر هستند، به روز رسانی کرنل i915 به شکل مستقیم به DG2 اشاره می‌کند. این خانواده گرافیکی قرار است از Ultra High Bit Rate و کانال رمز گشای 128b / 132b پشتیبانی نماید.

پشتیبانی از Display Port 2.0 در گرافیک Arc Alchemist اینتل

البته در حال حاضر هیچ نمایشگری با پورت Display Port 2.0 در بازار وجود ندارد اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم اولین نمونه‌ها در 2022 عرضه شوند. در عین حال فعلا گرافیک‌های AMD RDNA 3 و Intel DG2 اولین مدل‌های مجزا گیمینگ با پشتیبانی از DP 2.0 خواهند بود. فعلا هیچ افشاگری در مورد پشتیبانی از این استاندارد در خانواده Nvidia Ada Lovelace منتشر نشده است.

سری Intel Arc Alchemist بر پایه گرافیک DG2 و ریز معماری Xe HPG خواهند بود. مدل پرچمدار این سری 512 واحد اجرایی و 16 گیگابایت حافظه GDDR6 در اختیار خواهد داشت. گرافیک‌های Xe HPG تا 512 واحد اجرایی را شامل می‌شوند که یعنی در نهایت 4096 هسته را در اختیار دارند. در حال حاضر شایعات اشاره دارند که نسخه‌ای با 448 واحد اجرایی می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در نظر داشته باشید که این اولین اقدام جدی اینتل خواهد بود و ما حتی با دیدن گرافیک‌های میان رده می‌توانیم راضی باشیم. اما در هر صورت به نظر می‌رسد راجا کادوری و تیم او گرافیک‌هایی برای رقابت با مدل‌های بالا رده طراحی کرده‌اند زیرا نمونه 448 واحد اجرایی تقریبا می‌تواند در حد GeForce RTX 3070 ظاهر شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)