دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

چگونه می توان فهمید چه کسی میزبان یک وب سایت خاص است (2 راه)

فهرست عنوان محتوای صفحه

[ad_1]

آیا تا به حال خواسته اید بدانید که هر وب سایتی از کدام سرویس میزبانی وب استفاده می کند؟

اخیراً ، یک کاربر از ما پرسید که چگونه می توان وب سایت خود را میزبانی کرد. این یک سوال معمول است که توسط مبتدیانی که کسی را استخدام کرده اند تا در ابتدا وب سایت خود را راه اندازی کند ، پرسیده می شود.

همچنین ممکن است بخواهید بدانید که چه کسی وب سایت رقیب شما را میزبانی می کند. در این مقاله ، ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه بفهمید چه کسی میزبان یک وب سایت خاص است (با استفاده از دو روش).

پیدا کردن چه کسی میزبان یک وب سایت خاص است

چرا می توان فهمید چه کسی میزبان یک وب سایت است؟

همه وب سایت های موجود در اینترنت به میزبانی وب نیاز دارند. این جایی است که تمام پرونده های یک وب سایت ذخیره می شود.

میزبانی وب با یک متفاوت است نام دامنه. نام دامنه آدرس یک وب سایت است ، به عنوان مثال wpbeginner.com.

دانستن اینکه چه کسی یک وب سایت را میزبانی می کند کار چندان دشواری نیست زیرا این اطلاعات در دسترس عموم است.

چندین سناریو وجود دارد که ممکن است نیاز به کشف آنها داشته باشید سرویس میزبانی وب سایت پشت یک وب سایت.

  • آ توسعه دهنده وردپرس یک وب سایت برای شما ساخته است. آنها فراموش کردند که به شما بگویند میزبان وب کیست یا شما جزئیات آن را از دست دادید.
  • شما خود را تنظیم کنید وب سایت وردپرس مدتها قبل. به خاطر نمی آورید چه کسی میزبان آن است.
  • شما وب سایتی را دیده اید که هست سریع و عملکرد خوبی دارد. شما می خواهید بدانید میزبان کیست تا بتوانید از خدمات آنها نیز استفاده کنید.
  • وب سایت دیگر سرقت مطالب شما، و شما می خواهید یک اخطار حذف DMCA برای میزبان آنها ارسال کنید.

روش های مختلفی برای کشف اینکه چه کسی میزبان یک وب سایت است وجود دارد. ما دو روش ساده را به شما نشان خواهیم داد تا به سرعت بفهمید کدام شرکت میزبان توسط یک وب سایت استفاده می شود.

روش 1. از ابزار WPBeginner Theme Detector استفاده کنید

ما ردیاب قالب وردپرس tool یک روش عالی برای تشخیص اینکه چه سایتی از وردپرس استفاده می کند است. همچنین به شما می گوید که چه کسی یک وب سایت را میزبانی می کند.

برای استفاده از آن ، به سادگی به آدرس بروید ابزار ردیابی قالب وردپرس صفحه را وارد کنید و URL را تایپ کنید (نام دامنه) سایت:

نام وب سایتی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید

برای ادامه بر روی دکمه “تحلیل وب سایت” کلیک کنید.

فقط در عرض چند ثانیه جزئیات وب سایت را مشاهده خواهید کرد. این شامل نام ارائه دهنده میزبان است:

تم ردیاب نتیجه می گیرد ، میزبان وب را برای یک وب سایت نشان می دهد

در اینجا برخی از اسامی وجود دارد که ممکن است مشاهده کنید:

  • لایه متحد: EIG (گروه بین المللی استقامت) میزبان این سایت ها است. EIG شرکتی است که پشت آن قرار دارد Bluehost و میزبان. آنها همچنین دارای چندین مارک میزبان وب کوچکتر هستند.
  • New Dream Network، LLC: DreamHost
  • Media Temple: Media Temple یک شرکت میزبانی وب متعلق به است GoDaddy

در برخی موارد ، ممکن است آشکارساز تم قادر به گفتن میزبان به شما نباشد. به عنوان مثال ، هنگامی که یک وب سایت از a استفاده می کند سرویس CDN یا فایروال وب سایت.

این سرویس ها کلیه ترافیک وب سایت را از طریق سرورهای خود هدایت می کنند ، بدین معنی که تمام ابزارهای آشکارساز میزبانی آنها را به عنوان ارائه دهنده میزبانی نشان می دهد.

یکی از سرویس های محبوب CDN Cloudflare است. آنها ارائه می دهند سرویس CDN رایگان که توسط بسیاری از وب سایت ها استفاده می شود.

همچنین ممکن است ببینید سوكوري، که یک امنیت وب سایت و سرویس فایروال با سرورهای CDN خودشان.

به عنوان مثال ، اگر به بالا نگاه کنید wpbeginner.com با استفاده از ابزار تم یاب ، Sucuri را به عنوان ارائه دهنده میزبانی نشان می دهد.

ابزار تم یاب Sucuri را به عنوان میزبان WPBeginner لیست می کند

ما از Sucuri برای فایروال خود استفاده می کنیم ، اما میزبان WPBeginner است سایت سایت.

اگر ردیاب تم به شما پاسخ روشنی نمی دهد ، روش دوم در این راهنما می تواند کمک کند. این به شما نشان می دهد که چگونه برای پیدا کردن شرکت میزبان واقعی در پشت یک وب سایت ، بیشتر جستجو کنید.

روش شماره 2: استفاده از ابزار WHOIS برای یافتن افرادی که وب سایتی را میزبانی می کنند

راه دیگر برای اطلاع از میزبان وب سایت ، جستجوی اطلاعات WHOIS آنها است. WHOIS مانند فهرست عمومی است. به شما امکان می دهد “مسئول” یک وب سایت را جستجو کنید.

Whois Information چیست؟

بیشتر نام دامنه ها در اینترنت توسط یک سازمان جهانی به نام ICANN مدیریت می شود. آنها یک فهرست عمومی از تمام داده های وب سایت را نگهداری می کنند که شامل اطلاعات مربوط به مکان میزبانی یک وب سایت نیز می باشد.

این اطلاعات در دسترس عموم است و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جستجوی اطلاعات whois در هر وب سایت در اینترنت استفاده کنید.

اول ، شما نیاز به رفتن به WHOis.net. سپس ، به سادگی آدرس URL وب سایت را تایپ کنید تا جستجو شود. با شروع نام دامنه ، لیستی از اطلاعات را مشاهده خواهید کرد:

جستجوی جزئیات وب سایت در whois.net

شما فقط باید به دنبال ورودی “Name Server” باشید. این به شما اطلاع می دهد که چه کسی سایت را میزبانی می کند:

بررسی نام سرورهای ذکر شده در داده های whois.net

در این حالت میزبان Dreamhost است. برای اطلاع از اینکه سرور نام به میزبان وب مربوط می شود ، کافی است سرور نام را در Google جستجو کنید.

باز هم ممکن است همیشه نتوانید از اطلاعات میزبان مطلع شوید. سرورهای نام ممکن است به جای CDN تنظیم شوند ، مانند Cloudflare.

راه های دیگر برای یافتن میزبان وب سایت

این روش ها کمی بیشتر وقت گیر هستند. با این حال ، اگر قادر به یافتن میزبان با استفاده از روش های سریع فوق نیستید ، ارزش آنها را دارد.

برای وب سایت خود می توانید سوابق صورتحساب خود را بررسی کنید. به احتمال زیاد برای میزبانی صورتحساب دریافت کرده اید.

همچنین می توانید با هرکسی که وب سایت شما را راه اندازی کرده تماس بگیرید. اگر نمی توانید با آنها تماس بگیرید ، اطلاعاتی را که در گذشته برای شما ارسال کرده اند بررسی کنید.

یافتن اینکه چه کسی وب سایت شخص دیگری را میزبانی می کند کار دشواری است.

ابتدا می توانید در وب سایت اطلاعات مربوط به میزبان وب را جستجو کنید. این ممکن است در صفحه About یا در پاورقی باشد. به عنوان مثال ، پاورقی WPBeginner نشان می دهد که سایت ما توسط میزبان است سایت سایت:

جزئیات میزبانی WPBeginner در پاورقی نشان داده شده است

اگر هنوز نمی توانید هیچ اطلاعاتی پیدا کنید ، می توانید با مالک یا ویرایشگر وب سایت تماس بگیرید.

به طور معمول یک فرم تماس در بیشتر وب سایت هایی که می توانید برای دسترسی به آنها از آنها استفاده کنید. توضیح دهید که وب سایت آنها را دوست دارید و متعجب شده اید که چه کسی میزبان آن است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه می توانید وب سایت خاصی را میزبانی کنید. اگر برای یافتن یک سرویس میزبانی عالی به کمک نیاز دارید ، راهنمای ما را در این باره بررسی کنید نحوه انتخاب بهترین سرویس میزبانی وردپرس، و مقایسه ما با بهترین میزبانی ووکامرس شرکت ها

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک ما شوید کانال یوتیوب برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک.

پست چگونه می توان فهمید چه کسی میزبان یک وب سایت خاص است (2 راه) اولین بار در ظاهر شد WPBeginner.



[ad_2]

منبع محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044